تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۱۵۲۴۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تمهیدات لازم برای اتمام این پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن دیده شده است/تسریع در فرایند آبرسانی به چذابه مستلزم تداوم همکاری تمامی ادارات مرتبط است
امیدوارم با تلاشی که صورت گرفته وراهکارهایی که منظور نظر قرار گرفته است در کمترین زمان ممکن وتا قبل از اربعین حسینی(ع) بخش قابل توجهی ازاین پروژه ملی به اتمام برسد

خوزنیوز: صبح امروز استاندار خوزستان باهمراهی  صابر علیدادی معاون آبرسانی سازمان آب وبرق خوزستان ، رضاپرویزی مجری طرح آبرسانی به شهرهای دشت آزادگان ، سردار عباس زاده فرماندهی انتظامی خوزستان ،  مطیعی مدیر کل  منابع طبیعی خوزستان، سعیدی نیا سرپرست فرمانداری دشت آزادگان   وجمعی از مسئولان اجرایی استان خوزستان   باحضور در مسیر پروژه احداث خط انتقال بستان به چذابه از روند پیشرفت این طرح کسب اطلاع کرد.
پس ازاین  بازدید و به منظور تسریع در فرآیند اجرای طرحهای زیرساختی در محدوده مرزی چذابه جلسه ای باحضور مدیران و مسئولان ارشد استان به ریاست دکتر غلامرضا شریعتی در سالن جلسات پایانه   تشکیل گردید.
در این جلسه  استاندار تمهیدات دیده شده توسط بخش آبرسانی  سازمان آب وبرق خوزستان  درجهت تسریع  در روند اجرایی طرح آبرسانی به پایانه مرزی چذابه  رامطلوب و قابل قبول توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد که تااربعین حسینی مشکل ابرسانی به زوار کاملا حل گردد.

در ادامه جلسه صابر علیدادی معاون آبرسانی سازمان اب وبرق خوزستان گفت: تمام تمهیدات فنی و اجرایی لازم برای اتمام این پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن دیده شده است . وی تاکید کرد بازه استاندارد  اتمام ۲۷ کیلومتر خط انتقال آب در شرایط طبیعی حدود ۱۵ ماه است اما من امیدوارم با تلاشی که صورت گرفته  وراهکارهایی که منظور نظر قرار گرفته است در کمترین زمان ممکن وتا قبل از اربعین حسینی(ع) بخش قابل توجهی ازاین پروژه ملی به اتمام برسد.

علیدادی اظهار داشت: در حال حاضر پیمانکاردر سه محدوده کاری در حال اجرای خط لوله میباشد که طی دو روز آینده بخشهای اجرایی پروژه  با هدف حدود ۶۰۰ متر لوله گذاری در شبانه روز به شش بازه افزایش خواهد یافت.

در ادامه جلسه رضا پرویزی مجری طرح آبرسانی به شهرهای دشت آزادگان اظهار داشت : طی ۱۰ روز گذشته بیش از ۵۰ درصد لوله گذاری در محدوده شهر بستان انجام و ان شا الله در کمترین زمان ممکن از محدوده شهر خارج خواهیم شد ودر خارج از شهر بستان  عملیات اجرایی احداث  این خط انتقال از ۶ نقطه به سمت پایانه ادامه خواهد یافت.
پرویزی تاکید کرد: تسریع در فرایند اجرایی این پروژه مستلزم تداوم  همکاری تمامی بخشهای اداری مرتبط  تا مرحله نهایی کار خواهد بود.


آبرسانی به چذابه محور اصلی نشست ستاد اربعین

تسریع در فرایند آبرسانی به پایانه مرزی چذابه مستلزم تداوم  همکاری تمامی بخشهای اداری مرتبط است
آبرسانی به پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز، مهمترین محور نشست روز یکشنبه ستاد اربعین حسینی به ریاست استاندار خوزستان در مرز چذابه بود
در این نشست ابعاد مختلف طرح آبرسانی به چذابه به طول 27کیلومتر که در هفته دولت عملیات اجرایی آن با حضور استاندار خوزستان شروع شد مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شریعتی بر اتمام این طرح مهم تا 10 روز پیش از روز اربعین حسینی امسال بود.

طرح آبرسانی به چذابه از 6 جبهه کاری توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به طور ضربتی در دست انجام است و با اجرای این طرح امکان تامین آب پایدار برای 500هزار زائر اربعین حسینی که قرار است امسال از طریق پایانه مرزی چذابه راهی کربلای معلی شوند تامین می شود و مواکب(مراکز پذیرایی) نیز از این آب سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

استاندار خوزستان پس از دریافت مشکلات و چالش های فراروی این طرح از زبان معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: باید همه موانع پیش روی مسیر طرح آبرسانی به چذابه برداشته شود تا آب سد کرخه به زائران اربعین حسینی برسد.

غلامرضا شریعتی در این نشست به فرماندار دشت آزادگان اختیار تام داد تا همه مشکلات فراروی این طرح که به طور عموم روی شرکت گاز ، فیبر نوری (مخابرات) و مرزبانی متمرکز بود برطرف کند و با هماهنگی بین بخشی به روند اجرای این طرح شتاب بخشد.

در این نشست عبدالرضا سعیدی نیا فرماندار دشت آزادگان مکلف شد در صورت بروز مشکل لاینحل در مسیر طرح آبرسانی به چذابه ، موضوع را به مرکز استان منتقل کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف شود.

همچنین فرماندار دشت آزادگان مکلف شد به صورت روزانه از روند پروژه های مرتبط با اربعین حسینی در مسیر چذابه بازدید و گزارش کاری و اجرایی هر کدام از دستگاهها و میزان پیشرفت پروژه ها را به استاندار به عنوان رئیس ستاد اربعین حسینی در خوزستان منتقل کرد.

استاندار خوزستان در این نشست با اشاره به اهمیت طرح راهبردی آبرسانی به پایانه چذابه گفت: در اربعین پارسال چند شهرستان استان درگیر تامین آب با تانکر برای زائران بودند و بخش مهمی از ترافیک مسیر سوسنگرد - بستان - چذابه به علت تردد تانکرهای آبرسان بود.

وی این نکنه را نیز به مسئولان دستگاههای اجرایی استان که در نشست ستاد اربعین حسینی حضور داشتند یادآوری کرد که اگر طرح آبرسانی 2 روز پس از اربعین به نتیجه برسد مثل این است که اصلا کاری انجام نشده است.

 ارزیابی طرح ساماندهی جاده سوسنگرد - بستان - چذابه

ارزیابی طرح ساماندهی ، تعریض و چهار بانده کردن مسیر سوسنگرد - بستان - چذابه به طول 60کیلومتر محور دوم نشست ستاد اربعین حسینی استان خوزستان بود.

چهار پیمانکار راهسازی که مشغول تعریض و بهسازی مسیر سوسنگرد - بستان - چذابه هستند در این نشست گزارشی از روند جبهه کاری خود ارائه کردند ولی استاندار از سرعت کار آنان انتقاد کرد و در برخی موارد عملکرد آنان را غیرقابل قبول خواند.

شریعتی گلایه های این پیمانکاران در خصوص عدم تخصیص اعتبار برای ادامه کار با دست خالی را پذیرفت ولی قول داد بخشی از طلب آنان را از طریق خزانه پرداخت کند که این قول مثبت استاندار لبخند را بر لبان پیمانکاران حاضر در جلسه نشاند.

تکمیل طرح چهاربانده کردن کمربندی سوسنگرد و کمربندی بستان که خودروهای زائران اربعین حسینی مجبور نشوند برای رساندن خود به پایانه مرزی چذابه از داخل این شهرها عبور کنند نیز مورد بررسی قرار گرفت و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان در گزارشی اعلام کرد این 2 طرح به طور قطع تا پیش از ایام اربعین زیر بار ترافیک قرار می گیرند.

توقفگاه خودرو

سومین محور نشست ستاد اربعین حسینی به وضعیت توقفگاه خودرو در اطراف پایانه مرزی چذابه اختصاص داشت و مقرر شد شهرداری و بخشداری بستان نسبت به تسطیح 50هکتار دیگر برای افزودن به مساحت توقفگاه خودرو که قبلا 50 هکتار بود اقدام کند.

در این نشست اعلام شد هم اکنون دهها دستگاه ماشین آلات سنگین برای آماده سازی توقفگاه خودرو مشغول کار هستند و به زودی این طرح به پایان خواهد رسید.

شرکت توزیع نیروی برق خوزستان نیز موظف شد طرح روشنایی توقفگاه(پارکینگ) خودرو چذابه را به سرانجام برساند.

در نشست ستاد اربعین حسینی اعلام شد حدود 400موکب (مرکز پذیرایی) از منطقه عین دو اهواز تا چذابه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی را برعهده بگیرند.

مقرر شد در نشست هفته آینده ستاد اربعین نیز میزان پیشرفت طرح های زیرساختی مرتبط با اربعین حسینی مورد ارزیابی و موانع کندی پیشرفت طرح ها مورد بررسی قرار گیرد.

در 10 ماه اخیر حدود 16نشست ستاد اربعین حسینی در اهواز و چذابه به منظور مدیریت و ارائه خدمت رسانی بهتر به زائران اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شده است.

پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و مرز شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر 2 کانون رسمی تردد زائران اربعین حسینی در سال گذشته بود.

در اربعین پارسال حدود 430هزار زائر از پایانه مرزی چذابه و 650هزار زائر از طریق مرز شلمچه راهی کربلای کربلای معلا شدند.پیش بینی شده در اربعین امسال 20تا 30درصد به تعداد زائران افزوده شود.

مرز چذابه پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق در سال 1384 برای تردد زائران اربعین حسینی و صادرات کالا بازگشایی شد.

پایانه تجاری چذابه که همجوار پایانه مسافری است در ایام اربعین حسینی به صورت موقت تعطیل می شود.


:
:
:
آخرین اخبار