تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۱۵۲۴۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیشنهاد هیات کشتی خوزستان به فدراسیون؛
ثبت فن جدید و زیبای جمال عبادی در اتحادیه جهانی
رییس هیات کشتی خوزستان گفت: با توجه به این که فن ابداعی جمال عباد زیبا و منحصر بفرد است ،به فدراسیون کشتی پیشنهاد دادیم که این فن در اتحادیه جهانی به نام فن عبادی به ثبت برسد.

سید حسین مرعشیان در خصوص فن زیبا و جدید جمال عبادی که برای اولین بار در مسابقات انتخابی تیم ملی توسط این کشتی گیر به اجرا درآمد اظهار کرد: این فن بارها در اتحادیه جهانی به نمایش گذاشته شد و به گفته بسیاری از بزرگان کشتی ایران و جهان از زیبایی خاصی برخوردار است.
رییس هیات کشتی خوزستان افزود: عبادی با قهرمانی در تورنمنت بین المللی گرجستان مورد توجه کادر شورای فنی فدراسیون قرار گرفت و این امر باعث شد که بار دیگر به این کشتی گیر خوزستانی فرصت خودنمایی داده شود.
وی با اشاره به ناکامی تیم ملی کشتی آزاد در رقابت های جهانی فرانسه و عدم انتخاب عبادی دراین تیم گفت : این بار جمال عبادی شانس بیشتری برای همراهی تیم ملی در مسابقات آسیایی و جهانی دارد.
مرعشیان با بیان این که تورنمنت بین المللی الکساندر مدوید همه ساله به مناسبت جشن تولد این کشتی گیر در کشور بلغارستان برگزار می شود افزود: این رویداد یکی از معتبرترین و سنگین ترین تورنمنت های اتحادیه جهانی کشتی به شمار می رود و در مقایسه با تورنمنت های دیگر از اعتباربالاتری برخوردار است.
وی عنوان کرد: بعد ازکشتی گیرانی همچون حمید و مرحوم منصور ارجمندپور که در دهه 70 به صورت تک ستاره در کشور چهره بودند اکنون جمال عبادی آزادکار 20 ساله اهل شهرستان امیدیه با درخشش در مسابقات انتخابی تیم ملی و تورنمنت بین اللملی گرجستان توجه همگان را به خود جلب کرده است.
رییس هیات کشتی خوزستان ادامه داد: با توجه به دستور مدیرکل ورزش و جوانان استان، حمایت از کشتی گیران را در دستور کار داریم و سعی می کنیم از طریق رایزنی با فدراسیون، قهرمانان خود را به اردوهای تیم ملی در سنین مختلف اعزام کنیم اما بخش عمده ای از کار به خود کشتی گیر بستگی دارد و باید در اردوها موفق ظاهر شود.
وی در خصوص جمال عبادی گفت: این کشتی گیر در اردوهای تیم ملی از نظر اخلاقی و فنی مورد تایید بزرگان کشتی ایران است و شایستگی آن را دارد که در مسابقات آسیایی، جهانی و بازی های آسیایی دوبنده تیم ملی را به تن کند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار