تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۱۵۲۵۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجت الاسلام رئیسی در شهرکرد:
آتش به اختیار ترجمه امر به معروف و نهی از منکر است
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه کشور ما به برکت ولایت فقیه انسجام دارد و بن‌بستی در آن وجود ندارد،گفت: آتش به اختیار ترجمه امر به معروف و نهی از منکر است.

  حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جمع مردم این شهر اظهار کرد: موضوع ولایت بسیار با اهمیت است و اگر ولی امر مسلمین، امر کند جای هیچ چون و چرایی نیست؛ همه در برابر ولی باید مطیع باشیم زیرا خداوند با رسالت، امامت و هدایت که برترین و عظیم‌ترین نعمت‌ها هستند بر مردم منت گذاشته است.

وی با اشاره به ایام حج تمتع، افزود: نخستین جلوه اقامه نماز در سرزمین وحی نابودی آل‌سعود است چرا که نفس نماز با ظلم و ستمگری سازگار نیست و رابطه انسان با خدا از طریق نماز و با مردم به واسطه زکات صورت می‌گیرد.

تولیت آستان قدس رضوی آتش به اختیار را ترجمه امر به معروف و نهی از منکر دانست و ادامه داد: جامعه‌سازی قرآنی باید مبتنی بر امر به خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها صورت گیرد؛ امروز به برکت خون شهدا نظام اسلامی داریم، لذا باید برای گسترش خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها تلاش کنیم، دستگاه‌های اداری نیز باید جلوه گسترش امر به معروف و نهی از منکر باشند.

رئیسی با اشاره به فرایند مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری برای رسیدن به تمدن اسلامی و دولت اسلامی گفت: فضای مجازی باید در خدمت جامعه اسلامی باشد اما با مدیریت مدیران؛ جوانان باید در جامعه نشاط داشته باشند چرا که نشاط و پیشرفت در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران تعریف شده است معتقدیم مزیتی که امروز در رسانه‌ها و مراکز آموزش ما وجود دارد نشانگر آن است که خواهان جامعه‌ای با نشاط و پیشرفته اما مبتنی بر سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه عدالت اجتماعی به معنای آن نیست که جامعه به دو بخش فقیر و غنی تبدیل شود، گفت: در اسلام به هیچ امری بعد از توحید به اندازه عدالت توصیه نشده است چرا که عدالت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی منجر به رشد و توسعه جامعه می‌شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: جوانان امروز ولایتمدار هستند و توانسته‌اند در عرصه‌های مختلف این امر را نشان دهند؛ شهید حججی‌های بسیاری در جان و روان ملت ما وجود دارد، کشور ما به برکت ولایت فقیه انسجام دارد و بن‌بستی در کشور وجود ندارد، مردم امروز روحیه بندگی خدا، عشق به رهبر، جان دادن و جانفشانی در راه خدا و ایستادگی در برابر قدرت‌ها را دارند.

وی خاطرنشان کرد: امروز همه وظیفه داریم تلاش کنیم تا نظام به اهداف مقدسش نائل شود و با وحدت و یکپارچگی، کشور در حوزه اشتغال و تولید روبه جلو حرکت کند؛ همه ما به ویژه مسؤولان نظام باید به قشر محروم و مستضعف توجه خاصی داشته باشند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار