تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۵۲۵۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ترجیح می دهم صحبت‌های من و تاج کاملا محرمانه باشد
کی‌روش: تیم‌هایی که در جام‌جهانی هستند از ایران قوی‌تر هستند
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت:مطمئنا برای احترامی که برای همه تیم‌ها داریم با تمام قوا مقابل این تیم بازی خواهیم کرد.

 کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از بازی با سوریه اظهار داشت: هیچ کس فکر نمی‌کرد شانس صعود داشته باشیم. مطمئنا برای احترامی که برای همه تیم‌ها داریم با تمام قوا مقابل این تیم بازی خواهیم کرد.کاملا هوشیار و آماده هستیم برای بازی فردا. بازی به بازی برای ما اهمیت دارد و بازی حساسی است و سعی می‌کنیم با تمرکز بالا و قدرت بازی کنیم تا بتوانیم نتیجه خوبی را مقابل تیم سوریه کسب کنیم. 

خبرنگاری  به سرمربی تیم ملی گفت تشکر می‌کنیم از زحماتی که انجام دادید و تا به امروز به جام جهانی صعود کردید. بعضی کارشناسان عقیده دارند در کار دفاعی فوق‌العاده هستید ولی در کارهای هجومی شرایط خوبی نداریم. فکر می‌کنید چقدر باید کار کنیم تا مشکل برطرف شود و در جام جهانی بتوانیم به خوبی ظاهر شویم که کی روش در پاسخ گفت: ما همیشه سعی کردیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. در 9 بازی 8 گل زدیم. در بحث هجومی جای پیشرفت باید داشته باشیم و باید کار کنیم تا بتوانیم بهتر باشیم. ولی واقعیت این است که در بازی‌های ملی و بین‌المللی تیم‌ها بسیار نزدیک به هم هستند و پیروزی با نتیجه بالا کار بسیار سختی است. من فکر می‌کنم باید در کارهای هجومی بیشتر کار کنیم. باید نتایج‌مان را به حدی برسانیم که به متوسط گل‌هایی که می‌زنیم، برسیم. 

با توجه به حواشی و شایعات به وجود ‌آمده مبنی بر تبانی بین ایران و سوریه گفت: این حواشی از دید شما و رسانه‌هاست. من وظیفه‌ام فوتبال بازی کردن و تمرکز روی بازی است و این کار شماست که در خصوص این حاشیه‌ها بپردازید.

وی ادامه داد: در خصوص اینکه برای بازی فردا سوپرایز داشته باشم، سعی می‌کنیم بهترین نفرات را وارد زمین کنم. بهترین بازی را ارائه دهیم. فردا ما یک بازی را پیش رو داریم که نباید این فرصت را از دست بدهیم. یعنی اینکه پیروز از میدان خارج نشویم.

کی روش در خصوص انگیزه سوریه مقابل ایران افزود: تیم بسیار خوبی است. آنها کمترین گل خورده را دارند. سوری ها بسیار هجومی هستند. بازیکنان بسیار خوبی دارند و می‌توانید  از حسینی سؤال بپرسید در خصوص بازیکن تیم ملی سوریه به نام عمر که مقابل پرسپولیس بازی کرده است . او بازیکن بسیار خوبی است در کل نشان می‌دهد تیم سوریه تیم بسیار خوبی است که تا به امروز به این جایگاه رسیده است. احساس می‌کنم بقیه تیم‌ها سوریه را دست کم گرفتند و ما هیچ وقت نمی‌خواهیم این اشتباه را کنیم و این چیزها را دست کم بگیریم. حتی زمانی که سوریه‌ای‌ها ما را مجبور کردند در بازی رفت در زمینی که شرایط خوبی نداشت زمینی که بیشتر شبیه استخر بود بازی کنیم اما ما تلاش کردیم. باید این را بگویم من به تیم سوریه و کادر فنی آنها احترام زیادی می گذارم اما وقتی به اینجا آمدم حرف از دوستی و محبت می‌زنم ولی در بازی رفت اینطور نبود و به بازیکنان من بی‌احترامی کردند. در بازی رفت برخوردهای بدی داشتند. فردا ما می‌خواهیم تلاش کنیم در زمین مناسب نتیجه  بگیریم ولی باید خاطرنشان کنم که در بازی رفت شرایط خوب نبود. همیشه سعی می‌کنیم کار خودمان را انجام دهیم. قبل از بازی تمرکز لازم را  داشته باشیم تا بتوانیم نتیجه خوبی را کسب کنیم. اگر نتیجه دلخواه‌مان را کسب کردیم با آغوش باز خوشحالی خواهیم کرد و با قدرت مقابل سوریه خواهیم رفت.

کی‌روش در خصوص پاداش بازیکنان که از سوی مسئولین فدراسیون فوتبال بعد از بازی با سوریه پرداخت خواهد شد، گفت: من ترجیح می‌دهم که صحبت‌های بین من و رئیس فدراسیون کاملا محرمانه باشد. ولی اگر دوست دارید مطلع باشید این صحبت‌های خصوصی ما چه بوده  یکسری از همکاران و اصحاب رسانه مثل روزنامه ایران ورزشی هستند که  اطلاعات خوبی دارند و از مسائل شخصی خصوصی من و رئیس فدراسیون فوتبال مطلع هستند. 

همیشه سوریه قبل از بازی‌ها جنگ روانی ایجاد می‌کند تا بتواند در بازی جو را تغییر دهد، آیا برنامه‌ای دارید تا این جو را آرام کنید و نتیجه پرگلی به دست آورید، کی روش در این باره عنوان کرد: ببینید من 7 سال است در ایران هستم. از وقتی به یاد دارم بازی با تیم هایی مثل سوریه، بحرین و قطر و لبنان حواشی های زیادی داشته و امیدوارم این بحث ها و حواشی ها که بر اساس افکار یکسری آدم ها هست زودتر تمام شود و به فکر بازی جوانمردانه باشیم. احتمال دارد آخرین کنفرانس من در ایران باشد چون بازی‌های بعدی ما شاید در خارج از کشور باشد. زمانی که من در ایران بودم برای بازی مقابل امارات و عربستان بحث تبانی بوده و کشورهای دیگر. همیشه سعی کردم مقابل این تیم‌ها با روحیه جوانمردانه بازی کنیم. ما فکر می‌کنیم فوتبال یک مسئولیتی دارد. یک وظیفه‌ای که فوتبال دارد این است که صحبت‌های واهی و حاشیه‌ای را نپردازیم ، مثل بازی پرسپولیس که در لیگ قهرمانان آسیا بود و چقدر حواشی درست شد.  هر دو تیم دوست داشتند بازی جوانمردانه‌ای انجام بدهند اما این حواشی‌ها همیشه زیاد بود. نباید این ایده‌ها را مطرح کرد. برای مثال رنگ پوست،‌کشورها و ملیت‌ها. این افکار باید از بین برود و همه به فکر بازی‌ها باشند تا بازی جوانمردانه‌ای انجام دهند.

به گزارش فارس، وی در پاسخ به این سوال که دوست دارید در بازی‌های دوستانه با چه تیم‌های بازی کنید اروپایی یا کشورهای آمریکای جنوبی که در این لحظه کی‌روش به حالت شوخی به خبرنگار سوال کننده گفت احساس کردم سؤال را پرسیدی صدایت رفت و  سرما خورده ای اما خوشحالم صدایت دوباره برگشت و توانستید سؤال را بپرسید و سپس ادامه داد:  راجع به قرعه‌کشی جام جهانی فقط دو گزینه برای ما اتفاق می‌افتد. احتمالا دو تیم اروپایی یا آمریکایی و یا برعکس در جام جهانی حریف ما می شود. این احتمالا آخرین صحبت‌هایم راجع به آینده فوتبال ایران است . هر بار که سعی می‌کنم در مورد این موضوع صحبت کنم هزینه‌های زیادی می‌پردازم. خواهشا دقت کنید به کلمات من. فرقی ندارد تیم‌های همگروهی ما آفریقایی باشد یا اروپایی همه تیم‌های شرکت‌کننده در جام جهانی تیم‌های بزرگی هستند. از بحث تئوری این موضوع که خارج شویم تیم هایی که حضور دارند در جام جهانی مطمئنا از ایران قوی تر هستند. اگر بخواهیم مثال بزنیم نیجریه 23 بازیکن در اروپا دارد. آرژانتین و اروگوئه کادرفنی و بازیکنان بزرگ و همچنین امکانات زیادی در اختیار دارند. اگر بخواهیم در جام جهانی موفق ظاهر شویم باید برنامه ریزی خوبی داشته باشیم.فرق نمی‌کند چقدر خوش‌شانس باشی اگر با نیجریه بازی کنیم 23 بازیکنش در اروپا حضور دارد. تنها پیام من به مسئولین فوتبال این است تنها راه ما برای موفقیت در جام جهانی یک برنامه آماده سازی قوی است. اگر بتوانیم یک برنامه آماده سازی خوب و قوی تنظیم کنیم اعتقاد شخصی من این است که با توجه به بازیکنانی که در اختیار داریم می‌توانیم چشم در چشم رقبا بازی کنیم. همه آرزویشان این است که به دور دوم صعود کنیم. همانطور که آرزوی من هم همین است. می‌دانم همه با من موافق هستند اگر به دوره دوم صعود کنیم کار بزرگی انجام دادیم. آیا با من همه شما موافق هستید؟ جواب من را با بله یا خیر بدهید. اگر دوست دارید به اهداف بزرگ برسید آیا باید برنامه خاص داشته باشیم یا معمولی. از همه شما تشکر می‌کنم و خداحافظ.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار