تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۱۵۲۵۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش سه برابری کسب رتبه زیر هزار کشوری در کنکور امسال در خوزستان
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال رتبه های زیر هزار کشوری دانش آموزان خوزستانی در کنکور 151 نفر اعلام شده که نسبت به پارسال این رقم سه برابر افزایش یافته است.

جمشید کمایی  بیان کرد: پارسال 50 نفر از دانش آموزان خوزستانی رتبه زیر هزار کشوری را در کنکور کسب کردند.
وی با بیان اینکه در چند سال اخیر آموزش و پرورش روند رو به بهبود و رشدی را در شاخص کنکور به دست آورده است، گفت: رتبه کنکور خوزستان پارسال از 27 به 19 ارتقا یافت که پیش بینی می شود امسال به رتبه 18 ارتقا یابد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: برای ارتقای رتبه در شاخص کنکور با توجه به کمبودها و مشکلات فراوانی که در خوزستان وجود دارد ، چند برنامه ریزی دقیق برای ارتقا لازم است که زیرساخت ها برای جهش زیاد در شاخص کنکور در خوزستان وجود ندارد.
کمایی گفت: برای کیفی کردن کسب رتبه های کنکور نیز بسیار کار شده است تا دانش آموزان در دانشگاه های ممتاز کشور در رشته های با کیفیت قبول شوند که امسال این اتفاق افتاد.
وی بیان کرد: در رتبه های زیر هزار کشوری می توان در دانشگاه های ممتاز کشور رشته تحصیلی را انتخاب کرد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت:برگزاری کلاس های کنکور متعدد، همکاری بسیاری از شرکت های بزرگ استان مثل شرکت نفت ، سازمان آب و برق و منطقه آزاد اروند از جمله اقداماتی بود که برای تقویت دانش آموزان در کسب رتبه در کنکور امسال انجام گرفت و امسال نیز در حال رایزنی هستیم تا شرکت ها و سازمان های بیشتری برای کمک به این بخش وارد کار شوند.
کمایی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر رتبه های تک رقمی توسط دانش آموزان خوزستانی در کنکور کسب نشده افزود: از امسال در حال برنامه ریزی برای کسب رتبه تک رقمی در کنکور سال آینده هستیم و با توجه به اینکه امسال تعداد رتبه های زیر 50 که کسب شده بالا است می توان با کمی برنامه ریزی برای کسب رتبه تک رقمی نیز موفق شد.
وی ادامه داد: همچنان اولویت آموزش و پرورش کسب رتبه های زیر هزار کشوری در خوزستان است تا تعداد زیادی از دانش آموزن این استان بتوانند رشته های با کیفیت در دانشگاه های ممتاز کشور را پر کنند.
وی گفت: برای کمک به برگزاری کلاس های کنکور در مناطقی مثل ایذه، باغملک، رامهرمز و یا اندیمشک لازم است که شرکت نفت و یا مناطق بندری کمک کنند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان افزود: 2 موضوع مهم آموزشی در خوزستان در دست پیگیری است که شامل تقویت کلاس های کنکور و توسعه دوره پیش دبستانی است.
امسال 25هزار دانش آموز از خوزستان در آزمون سراسری شرکت کرده بودند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار