تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۵۲۵۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای اولین بار در تاریخ ورزش داژبال کشور؛
حضور نماینده خوزستان به عنوان تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا
برای اولین بار در تاریخ ورزش داژبال کشور یک تیم خوزستانی به عنوان نماینده ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به میدان می رود.

پروانه شقایق اظهار کرد: اگر به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام نمی شدیم دیگر انگیزه ای برای ادامه کار در بین بازیکنان نبود اما خوشبختانه با تلاش خود بازیکنان و کادر فنی تیم مجوز حضور در این رقابت ها را دریافت کردیم.
سرمربی تیم ملی داژبال بانوان بیان کرد: با توجه به توانایی ورزشکاران استان، بی شک در مسابقات آسیایی بر روی سکو خواهیم بود اگر چه که در چند روز باقی مانده انتظار داریم که از تیم حمایت بیشتری شود.
وی با بیان این که بیش از 90 درصد ترکیب تیم از بازیکنان خوزستانی تشکیل شده است افزود: برای این که حضور خوبی در مسابقات آسیایی داشته باشیم از روز 15 شهریورماه به مدت 6 روز در مجموعه ورزشی قدس اهواز اردو برپا خواهیم کرد.
شقایق با اشاره به این که 20 بازیکن به این اردو دعوت شدند که سهم خوزستان از این تعداد 9 بازیکن می باشد افزود: نحوه این این بازی به شکلی است که 6 بازیکن وارد زمین می شوند و 4 نفر به عنوان بازیکن ذخیره بر روی نیمکت قرار می گیرند. با توجه به قهرمانی های متوالی تیم خوزستان در مسابقات قهرمانی کشور بدون شک هر 6 بازیکن اصلی تیم از بین بازیکنان خوزستانی انتخاب خواهند شد.
وی با بیان این که برای اولین بار یک تیم از ایران به مسابقات بین المللی اعزام می شود افزود: ورزشکاران استان با عشق و علاقه در رشته داژبال فعالیت می کنند و 2 سال متوالی عنوان قهرمانی کشور را از آن خود می کنند. قطعا پوشیدن پیراهن تیم ملی در میادین بین المللی آن هم برای اولین بار انگیزه بازیکنان را بیشتر می کند.
سرمربی تیم ملی داژبال بانوان ادامه داد: سال گذشته به مسابقات آسیایی استرالیا دعوت شدیم اما چون هزینه اعزام هر بازیکن 90 میلیون ریال بود فدراسیون از این کار صرف نظر کرد که به دنبال آن من و سایر بازیکنان تیم به ارگان های مختلف استان نامه نگاری کردیم اما از سوی هیچ دستگاهی حمایت نشدیم و در انتها نتوانستیم راهی مسابقات شویم.
وی عنوان کرد: در مجمع سالیانه هیات همگانی خوزستان که با حضور ریییس فدراسیون برگزار شد قرار بر این شد که تمام هزینه اعزام تیم به مسابقات آسیایی مالزی از سوی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان تامین شود و در صورت کسب مقام در این رقابت ها تمام هزینه های سفر از سوی فدراسیون به اداره کل برگشت داده می شود.
شقایق با بیان این که در حال حاضر تمام حامی ما اداره کل ورزش و جوانان استان است و از سوی فدراسیون هیچ کمکی دریافت نکرده ایم افزود: امیدوارم که با دست پر از این رقابت ها برگردیم و جواب اعتماد اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون ورزش های همگانی را به خوبی بدهیم.
وی در پاسخ به این پرسش که بازیکنان ایران از قوانین بین المللی این بازی اطلاع کافی دارند و چرا مسابقات داخلی کشور از قوانین بین اللملی این رشته تبعیت ندارد افزود: با توجه به این که رشته داژبال هنوز بین المللی نشده و قرار است برای اولین بار تیمی از ایران در مسابقات آسیایی شرکت کند این مسابقات در داخل کشور با قوانین داخلی برگزار می شد که تفاوت چندانی با قوانین بین المللی ندارد. با توجه به شناختی که از بازیکنانم دارم مطمئن هستم که با قوانین جدید به مشکل برنخواهیم خورد و به تیمی که اعزام می کنیم ایمان دارم.
به گزارش ایرنا سمانه اهوازیان، منا بهمنی نژاد، مولود بهمنی نژاد، مهنام بهمنی نژاد، زهرا خلیل، فاطمه شریفی نسب، نگار عراقی، میترا فرخی و ابتسام 9 بازیکن خوزستانی حاضر در اردوی تیم ملی هستند که بنا به تصمیم سرمربی تیم ملی داژبال 8 نفر از آن ها به مسابقات قهرمانی آسیا که از 5 تا 9 مهرماه در مالزی برگزار می شود اعزام می شوند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار