تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۵۲۶۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز سنجش سلامت نوآموزان عشایری از امروز
مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان با اشاره به آغاز سنجش سلامت نوآموزان عشایری از امروز، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از سه هزار و 800 نوآموز عشایری به طور رایگان مورد سنجش قرار گیرند.
حمید قنبری  اظهار کرد: در حال حاضر 14 هزار دانش‌آموز عشایری و حدود یک هزار و 500 نوآموز پیش‌دبستانی در مناطق عشایری خوزستان وجود دارند که در قالب 650 مدرسه و یک هزار و 200 کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه سنجش سلامت نوآموزان عشایری از امروز آغاز شده و تا پایان آبان‌ماه ادامه خواهد داشت، افزود: برای انجام معاینات سنجش سلامت از نوآموزان شهری و روستایی، مبلغ 20 هزارتومان اخذ می‌شود اما سنجش سلامت برای نوآموزان عشایری رایگان خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان تصریح کرد: ما در گذشته تنها یک پایگاه سنجش سلامت سیار در اختیار داشتیم و اغلب خانواده‌ها برای سنجش به پایگاه‌های بهداشت و درمان مراجعه می‌کردند اما امسال سه پایگاه سیار در مناطق عشایری فعالیت می‌کنند. برای سرعت بخشیدن به کارها تمام مدارس عشایری به سه قطب تقسیم شده‌اند و این پایگاه‌های سیار بر همین اساس به مناطق عشایری اعزام می‌شوند. با این روش پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم بیش از دو هزار نوآموز عشایری را سنجش کنیم.

قنبری گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، علاوه بر نوآموزان بدو ورود به دبستان، نوآموزان بدو ورود به پیش‌دبستانی نیز مورد سنجش سلامت قرار می‌گیرند. امسال پیش‌بینی می‌کنیم بیش از یک هزار و 800 نوآموز پیش‌دبستانی در مناطق عشایری مورد سنجش قرار گیرند.

وی خاطرنشان‌کرد: هدف اصلی ما از سنجش سلامت، شناسایی به موقع مشکلات بینایی، شنوایی، حسی - حرکتی و معلولیت در بین دانش‌آموزان است تا در صورت لزوم این نوآموزان جزو نوآموزان با نیازهای ویژه در نظر گرفته شده و نسبت به دانش‌آموزان عادی وقت بیشتری به آموزش آن‌ها اختصاص یابد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار