تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۵۲۶۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس پلیس فتا استان خوزستان مطرح کرد
فروش کالاهای ممنوع دام فیشرها برای کاربران
رئیس پلیس فتای استان خوزستان با بیان اینکه فیشرها معمولا" برای به دام انداختن کاربران از تبلیغات فروش کالاهای ممنوع استفاده می‌کنند، گفت: کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که در اینگونه خریدها در دام فیشرها نیفتند و اطلاعات بانکی آنها به سرقت نرود.
  شاهین حسنوند با بیان اینکه فیشینگ تکنیکی است که در آن فرد سودجو با ایجاد صفحه‌ایی جعلی مشابه صفحه اصلی اقدام به سرقت اطلاعات قربانی و سوء استفاده از آنها می‌نماید، اظهار کرد: فیشرها با طراحی صفحات فیشینگ درگاه‌های بانکی به دنبال به سرقت بردن اطلاعات بانکی کاربران هستند.

 
وی با بیان اینکه متاسفانه چندی پیش یکی از هموطنان با استفاده از این تکنیک کلاهبرداری مبلغ 94 میلیون ریال متضرر شد، افزود:
شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و بیان داشت که از حساب وی ملبغ 94 میلیون ریال  به صورت اینترنتی برداشت شده است.
 
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: پس از اخذ پرونده و انجام تحقیقات میدانی مشخص گردید که شاکی  برای خرید فیلترشکن وارد سایتی شده و از طریق درگاه پرداخت جعلی اقدام به وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود نموده بود.
 
حسنوند همچنین در خصوص ادامه روند تحقیقات گفت: پس از بررسی‌های فنی و پلیسی، متهم با استفاده از به دست آوردن اطلاعات کارت بانکی که از طریق صفحه جعلی درگاه پرداخت به دست آورده بود اقدام به خرید  شارژ تلفن همراه به صورت عمده کرده بود.
 
این مقام ارشد انتظامی افزود: خوشبختانه این شخص چندین بار قصد داشت از طریق یکی از فروشگاه‌های اینترنتی خریدهای خود را که بیشتر به صورت شارژ تلفن همراه بود انجام دهد ولی موفق به انجام این کار نشد و به همین دلیل مبلغی به حساب شاکی برگشت داده شده بود.
 
حسنوند با بیان اینکه امروزه کلاهبرداری‌‌های رایجی از طریق فضای مجازی و... انجام می‌شود، افزود: یکی از رایج ترین کلاهبرداری ساخت درگاه‌های پرداخت جعلی برای به دست آوردن اطلاعات  کارت بانکی است که به دلیل کم دقتی شهروندان در این خصوص شاهد به سرقت رفتن اطلاعات بانکی آنها هستیم.
 
رئیس پلیس فتای استان خوزستان گفت: برای تشخیص و جلوگیری از به دام افتادن در صفحات فیشینگ می‌بایست دقت نمائیم که تمامی درگاه‌های پرداخت اینترنتی بدون استثناء از پروتکل https معتبر استفاده می‌کنند، یعنی ابتدای آدرس سایت‌های معتبر با https نمایش داده می‌شود.
 
حسنوند ادامه داد: حتما از صفحه کلید مجازی برای درج اطلاعات بانکی استفاده کنیم و تغییر رمز بانکی به صورت دوره‌ای یک ضرورت است که نباید فراموش کرد و حتما رمز اول و دوم را تغییر دهیم.
 
وی در ادامه گفت: براساس قانون انتشار، آموزش و فروش فیلترشکن جرم محسوب شده و پلیس با افرادی که اقدام به انجام این کار می‌کنند برخورد لازم را کرده و همچنین طبق ماده 25 قانون جرایم رایانه ای تولید، انتشار یا توزیع یا معامله داده‌ها با نرم افزار‌ها یا هر نوع ابزار الکترونیکی که صرفا به منظور ارتکاب جرایم رایانه‌ای به کار می‌روند جرم محسوب شده و جریمه خاص خود را دارد.
 
حسنوند در پایان گفت: همچنین کاربران برای کسب هرگونه اطلاعات در زمینه کلاهبرداری به شیوه فیشینگ می‌توانند به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  مراجعه کنند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار