تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۱۵۲۶۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان:
بیشترین ساعات تصادفات بین ساعات 20 تا 24
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان از کاهش یک درصدی تصادفات در استان در یکسال گذشته خبر داد.
  قاسم قدرتی در جلسه شورای,هماهنگی ترافیک  در خصوص آمار تصادفات در 5 ماه گذشته و مقایسه آن با سال گذشته و آمار کشور اظهار کرد: امسال رقم تصادفات کاهش 40 درصدی داشت این در حالی است که باتوجه به مشکلات شهرستان خرمشهر که محور بحث و بررسی این جلسه بود آمار تصادفات در این شهرستان 40 درصد افزایش داشته است و همچنین میزان جرحی در این شهرستان  4 درصد افزایش داشته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان گفت: در امر کنترل میزان تصادفات در شهرستان خرمشهر   روش های مختلف انجام میشود از جمله این روش ها نصب چراغ در تقاطع های شهید جهان آرا و مطهری و نصب چراغ عبور عابر پیاده و احداث پل هوایی و عابر پیاده های مکانیزه در تقاطع شهید مطهری و بلوار علی ابن ابی طالب است.

وی با اعلام آمارهای تصادفات و بر شمردن علل آن عنوان کرد: در مجموع استان 6 هزار و 108 فقره تصادف رخ داده که بیشترین علل این تصادفات عدم رعایت حق تقدم به میزان 48 درصد و عدم توجه به جلو و عدم کنترل وسیله نقلیه به میزان 11 درصد و عبور از محل ممنوع به میزان 2 درصد است و سایر علل به میزان 1424 است.

وی در ادامه افزود؛ بیشترین ساعات تصادفات بین ساعات 20 تا 24 به میزان 23 درصد است و بیشترین مقصرین سواری‌ها و بعد از آن موتور سیکلت‌ها و در مرحله بعد عابرین پیاده قرار می‌گیرند.

قدرتی در بحث اعمال قانون اظهار کرد: یک‌هزار و 436 مورد اعمال قانون در استان صورت گرفت که از جمله این موارد در دو مورد عبور از محل ممنوع به میزان 48 درصد و حرکت به طور مارپیچ به میزان 7 درصد است.

وی گفت: همچنین در بحث حرکت در خلاف جهت، معادل 23 درصد افزایش را ثبت کردیم ما با توجه به اعمال قانون‌هایی که امسال داشتیم می‌توانیم عنوان کنیم که 46 درصد افزایش اعمال قانون و توقیف 160 جلد یا شناسنامه بیش از سال گذشته یعنی 50 درصد افزایش بوده است.

وی در مورد میزان توقیف‌های خودرویی در سال گذشته نیز خاطرنشان کرد: 14 هزار 581 مورد خودرو توقیف صورت گرفته و در مجموع باید گفت پلیس با اقدامات سلبی که انجام داده است و همکاری خوب مردم امسال استان  حدود یک درصد کاهش تصادفات را به توجه به میزان فوتی‌ها رقم زد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار