تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۵۲۶۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بررسی برنامه‌های 8 داوطلب تصدی شهرداری آبادان پایان یافت /احتمال فراخوان مجدد با اجماع نظر شورا
سومین جلسه رسمی و علنی شورای شهرآبادان در حالی با بررسی برنامه‌های پیشنهادی 2 داوطلب تصدی شهرداری آبادان به کار خود پایان داد که رئیس شورای شهرآبادان از احتمال فراخوان مجدد برای مطرح‌شدن گزینه‌های بیشتر خبر داد.
 شورای شهرآبادان امروز نیز با بررسی برنامه‌های 2 گزینه تصدی شهرداری آبادان به سومین جلسه خود پایان داد. در این جلسه آقایان «حسین حمید پور» و «ناصر گودرزی» به تشریح برنامه‌های پیشنهادی خود برای تصدی شهرداری آبادان پرداختند.

خلیل جنامی و فؤاد دریس فرد دو عضو غایب جلسه شورای شهرآبادان بودند که خلیل جنامی با ساعتی تأخیر خود را به جلسه بررسی برنامه‌های داوطلبان رساند.

حسن کمری، رئیس شورای اسلامی شهرآبادان در این جلسه با اشاره به برخی انتقادات مطرح‌شده درباره شیوه اعلام آمادگی گزینه‌های داوطلب تصدی شهرداری آبادان، اظهار کرد: شورای شهرآبادان فضا را برای حضور تمامی علاقه‌مندان واجد شرایط باز گذاشت، 12 گزینه داوطلب همه خود معرف بودند و هیچ‌یک با رایزنی و درخواست اعضا شورای شهر داوطلب نشده بود.

وی تأکید کرد: ما به دنبال گزینه‌های دارای پشتوانه ملی بودیم، شهردار فعلی شیراز، شهردار سابق اهواز، شهردار سابق تهران و حتی یکی از معاونان وزیر کشور جزو گزینه‌هایی بودند که مستقیم و یا از طریق واسطه با آن‌ها برای داوطلبی تصدی شهرداری آبادان رایزنی کردیم.

رئیس شورای شهرآبادان بابیان اینکه «تلاش می‌کنیم تا روز شنبه شهردار را از میان گزینه‌ها انتخاب کنیم»، تصریح کرد: اگر اعضا شورا بر گزینه‌های فعلی به اجماع نرسند، برای دریافت برنامه‌های پیشنهادی داوطلبان تصدی شهرداری آبادان مجدداً فراخوان می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، تاکنون آقایان حمید حنظل عیدانی، ابراهیم آلبونعیمی، محمد فرخ زاده، داوود دارابی، سعید حیات داوودی، محراب فلسفی زاده، حسین حمید پور و ناصر گودرزی به ترتیب با حضور در صحن علنی و رسمی شورای شهرآبادان برنامه‌های پیشنهادی خود را تشریح کرده و به سؤالات اعضاء شورای شهر نیز پاسخ دادند.

سه جلسه بررسی گزینه‌های داوطلب تصدی شهرداری آبادان علنی و رسمی با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات همچنین جمعی از شهروندان و فعالان اجتماعی در صحن شورای شهر برگزارشده است.


 تمامی داوطلبان خودمعرف بودند

رئیس شورای شهرآبادان گفت: برنامه‌های پیشنهادی 8 داوطلب تصدی شهرداری آبادان تاکنون بررسی‌شده، 3 داوطلب از حضور در فرآیند بررسی گزینه‌ها انصراف دادند، یکی از داوطلبان هنوز موضع خود را اعلام نکرده است.
حسن کمری اظهار کرد: برنامه‌های پیشنهادی 8 داوطلب تصدی شهرداری آبادان تاکنون بررسی‌شده، 3 داوطلب از حضور در فرآیند بررسی گزینه‌ها انصراف دادند، یکی از داوطلبان هنوز موضع خود را اعلام نکرده است.

وی افزود: تمامی گزینه‌ها خود داوطلب بودند، یعنی از سوی اعضا شورا معرفی نشدند و فضا برای حضور سایر علاقه‌مندان واجد شرایط باز بود اما تنها 12 نفر برای تصدی شهرداری آبادان داوطلب شدند.

رئیس شورای شهرآبادان در پاسخ به این سؤال که «برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی برای تصدی شهرداری آبادان اعلام داوطلبی داشتند، آیا این افراد امکان حضور در میان گزینه‌های تصدی شهرداری آبادان را دارند یا خیر؟» گفت: اعضا شورای شهرآبادان تنها برای 12 گزینه برنامه‌ریزی کردند چراکه فضا برای حضور همه افراد واجد شرایط باز بود و می‌توانستند برنامه‌های خود را ارائه بدهند.

وی تصریح کرد: درصورتی‌که اعضا شورا به این جمع‌بندی برسند که نیاز است گزینه‌های بیشتری حضور پیدا کنند یا اینکه افرادی از سوی اعضا شورا برای تصدی شهرداری معرفی شوند نیز در میان سایر گزینه‌ها برای بررسی برنامه‌های پیشنهادی قرار می‌گیرند.

کمری همچنین در پاسخ به این سؤال که «با توجه به مغایر قانون اعلام شدن انتخاب سرپرست شهرداری آبادان از سوی استانداری خوزستان، فعالیت سرپرست شهرداری قانونی است یا خیر؟» عنوان کرد: با توجه به اینکه فعالیت سرپرست شهرداری بر اساس مصوبه و صورت‌جلسه قانونی شورای شهر است مشکلی در فعالیت وی وجود ندارد، با استانداری در خصوص موضوع مغایرت انتخاب سرپرست با قانون تعامل‌های لازم انجام‌شده و مشکلی در فعالیت سرپرست وجود ندارد.

رئیس شورای شهرآبادان در پایان از تلاش اعضا شورای شهر برای اجماع بر یک گزینه مناسب تصدی شهرداری آبادان به‌دوراز فشارهای سیاسی و سفارش‌ها در کمترین زمان ممکن خبر داد.


مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار