تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۵۲۶۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امسال فاز اول مترو اهواز به بهره‌برداری می‌رسد/ناوگان اتوبوسرانی خوزستان نامناسب است
استاندار خوزستان با تاکید بر نامناسب بودن ناوگان اتوبوسرانی خوزستان، گفت: امسال فاز اول مترو اهواز به بهره‌برداری می‌رسد.
  غلامرضا شریعتی در جلسه تبادل تفاهم‌نامه‌های رونق اشتغال در استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، پس از تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهار کرد: تفاهم نامه امروز در زمان مناسب و همزمان با شروع کار اعضا شورای شهر پنجم اتفاق افتاده است و به این منظور ما این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم و از اهتمام و همراهی صندوق کارآفرینی امید که در این امر کمک شایانی را به استان داشتند کمال تشکر را می‌کنیم. 
 
وی ابراز امیدواری کرد و گفت: شورای شهر اهواز با همراهی مردم در طول چهار سال آینده باید بتواند کارهای عمرانی در سطح شهر راه‌اندازی کند و از این طریق رفاه عمومی را در اختیار مردم شهر اهواز قرار دهیم. 
 
استاندار خوزستان گفت: این سه تفاهم نامه‌ای که با صندوق کارآفرینی امید امضا شدند در صورت اجرایی شدن سهم استان را در اشتغال برای طیف های محروم جامعه ایجاد می‌کند. 
 
شریعتی عنوان کرد: در بحث تاکسی های استان خوزستان و به خصوص کلانشهر اهواز با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی که موجود است سبب استهلاک زود هنگام و فرسودگی وسایل حمل و نقل می‌شود، در این میان بحث مترو بنا به هر دلیلی به کندی پیش می‌رود و امسال فاز اول آن که تا مصلی است قرار است به بهربرداری برسد و در این صورت مردم بهره لازم را از امکانات و رفاه عمومی خواهند برد. 
 
وی با اشاره به نبود شرایط مناسب در ناوگان اتوبوسرانی استان عنوان کرد: با توجه به تلاش شدید شورای شهر و شهرداری ها اما هنوز شرایط لازم در این بخش صورت نگرفته است و اکنون 53 دستگاه وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شدند و این آغاز عملیات تغییر و تحول در اتوبوسرانی استان را رقم میزند تا با اهتمام جدی در جهت نوسازی ادامه داشته باشد و استان را از این لحاظ به نقطه مطلوب برساند. 
 
استاندار خوزستان با بیان اینکه فاز اول این تفاهم نامه سه جانبه تاکسیرانی از طریق بانک قرض الحسنه انجام شده و در حال تکمیل و پیگیری است خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین این تفاهم نامه ها  تفاهم نامه سوم است که 100 میلیارد تومان اعتبار آن از محل اعتبارات عمومی و عمرانی استان و 200 میلیارد تومان هم از صندوق کار و رفاه اجتماعی در اختیار بنگاه های کوچک و متوسط و در بخش های گردشگری با در نظر داشتن کارمزد 4 درصد این بنگاه ها راه اندازی شوند، تاکنون با آمار در دست این بنگاه ها بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند اما بیشتر این بنگاه ها به دلیل نبود یا کمبود اعتبارات فعالیت آنها متوقف شده است. 
 
استاندار خوزستان با تاکید بر اهتمام بخشیدن به این بنگاه‌ها عنوان کرد: تمام منابع و ظرفیت های استان فراهم است تا کار عملیاتی بنگاه‌های کوچک اقتصادی در استان رونق بگیرد. 
 
وی در پایان خاطرنشان کرد:  شهرداری و شورای شهر کلانشهر اهواز باید با جدیت کار کنند تا مرکز استانی در شان مردم و پیشرو استان داشته باشیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار