تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۱۵۲۶۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سردرگمی مردم در جایگاه‌های سوخت هندیجان
به سبب ابلاغ یک بخشنامه جنجالی در شرکت نفت ایران، الزام جایگاه داران به پذیرش یک برند و پرداخت هزینه‌های حامل‌های انرژی از سوی جایگاه داران، صاحبان نفت‌کش‌های سوخت‌رسان در جهت اعتراض به این ابلاغیه برای مدت کوتاهی دست از کار کشیدند.
  هر از چند گاهی به سبب مشکلات داخلی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با جایگاه داران و نفت‌کش‌های حامل سوخت در هندیجان و شهرهای هم‌جوار برای ساعت‌ها سوخت کم یاب می‌شود.

شهرستان هندیجان یک شهر محروم و عقب‌افتاده‌ای است که سال‌های سال است هیچ‌گونه تغییر خوبی در آن نشده و از شواهد موجود تا 10 سال آینده نیز تغییرات اساسی در آن صورت نخواهد گرفت. اما دو جایگاه سوخت در شهر هندیجان که به سبب برخی اقدامات دچار اخلال می‌شوند.

به سبب ابلاغ یک بخشنامه جنجالی در شرکت نفت ایران، الزام جایگاه داران به پذیرش یک برند و پرداخت هزینه‌های حامل‌های انرژی از سوی جایگاه داران، صاحبان نفت‌کش‌های سوخت‌رسان در جهت اعتراض به این ابلاغیه برای مدت کوتاهی دست از کار کشیدند.

خصوصی‌سازی جایگاه‌های سوخت در کشور به یک چالش بزرگ بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با صاحبان نفت‌کش‌ها و جایگاه داران به وجود آورده است.

شرکت نفت با ابلاغ بخشنامه‌ای به سراسر کشور اعلام کرده همه جایگاه داران باید زیر نظر یک برند رفته و از این به بعد خود باید سوخت موردنیاز جایگاه را تهیه و با هزینه‌ جایگاه حمل کنند.

اعتراض جایگاه داران سبب لغو اجرای بخشنامه در سال قبل شده بود

تاکنون روال ارسال سوخت به جایگاه‌های سراسر کشور بر عهده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بوده و همه صاحبان نفت‌کش‌ها هزینه‌های خود را مستقیماً از شرکت ملی پخش دریافت می‌کرده‌اند اما اکنون با ابلاغ بخشنامه‌ای جدید این موضوع بر عهده جایگاه داران گذاشته‌ شد.

صاحبان نفت‌کش‌ها به این بخشنامه اعتراض کرده و از حمل سوخت و ارسال آن به دیگر شهرهای اطراف ماهشهر خودداری کرده‌اند. این موضوع سبب تعطیلی موقتی جایگاه‌های سوخت هندیجان و دیگر جایگاه‌های اطراف شده بود.

نبود سوخت در جایگاه‌ها سبب نارضایتی مردم و سردرگمی آن‌ها شد، نبود سوخت برای وسایل نقلیه مهم، حساس همانند آمبولانس‌ها، خودروهای امدادی، آتش‌نشانی، پلیس، نیروهای نظامی و دیگر خودروهای استراتژیک وضعیت خطرناکی را در پیش خواهد داشت.

چندی قبل نیز زمزمه‌های اجرای این بخشنامه به گوش فرارسید اما با اعتراض جایگاه داران کشور مواجه و از دستور خارج شد، اما اکنون مجدد وارد فاز عملیاتی شده که این بار نفت‌کش‌ها اعتراض کرده‌اند.

محمود طاهری‌زاده رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان، اظهار داشت: این موضوع از سوی مسئولان فرمانداری ماهشهر به ویژه فرماندار در حال پیگیری است.

هزینه‌های حمل سوخت بر عهده جایگاه داران خواهد بود

وی افزود: جلسه چندجانبه با حضور شرکت پخش، فرمانداری ماهشهر و نماینده نفت‌کش‌ها در حال برگزاری است تا بتوان به یک نتیجه مطلوب رسیده و مشکلات به وجود آمده رفع شود.

رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه ماهشهر بیان کرد: با توجه به کوچک‌سازی دولت همه جایگاه‌ها باید به بخش خصوصی واگذار و در این واگذاری خود جایگاه‌ها باید تانکر حامل سوخت تهیه و یا اجاره کنند تا سوخت مورد نیاز خود را از شرکت پخش خریداری کنند.

وی گفت: با این شرایط بخشنامه ابلاغ‌شده صاحبان تانکرهای سوخت‌رسان اعتراض کرده و اعلام کرده‌اند که حاضر نیستند زیر نظر جایگاه‌های سوخت بروند و می‌خواهند همچنان همکاری خود را با شرکت پخش داشته باشند.

طاهری‌زاده عنوان کرد: در حال حاضر مسئولیت حمل سوخت به جایگاه‌ها بر عهده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و ما مستقیماً با صاحبان نفت‌کش‌ها ارتباط داشته و هزینه‌های حمل سوخت را پرداخت می‌کنیم.

وی در خصوص لغو بخشنامه و یا اجرا نکردن آن افزود: موضوع در حال رسیدگی و مذاکره با صاحبان نفت‌کش‌ها ادامه دارد و هیچ تصمیم قطعی تاکنون گرفته نشده است.

مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
0
کدام بنزین وقتی متانول بابنزین مخلوط می کنند وبه مردم می دهند این چه بنزینی است
:
:
:
آخرین اخبار