تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۱۵۲۶۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان:
برنامه‌های عیدغدیر علاوه بر جشن و شادی همراه با معرفت‌افزایی باشد
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: در روز غدیر باید یاد پیامبر بزرگوار، امام علی(ع) را گرامی بداریم و در وجود خود با امیرالمؤمنین(ع) تجدید بیعت ‌کنیم و آن تجربه تاریخی در فضای انقلاب اسلامی را با دقت مورد عنایت قرار دهیم.
برنامه‌های عیدغدیر علاوه بر جشن و شادی همراه با معرفت‌افزایی باشد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن شفیعی   با تبریک عید سعید غدیرخم که به تعبیر برخی روایات عید بزرگ‌تری نسبت به همه اعیاد اسلامی است، اظهار داشت: اهمیت غدیر در این است که تکلیف ادامه مکتب اسلام را مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: با ارتحال پیامبر بزرگوار اسلام و پایان یافتن سلسله انبیاء اما تکلیف هدایت بشر و حرکت و سیر مستقیم انسان‌ها در مسیر کمال ادامه دارد و پایان پیدا نمی‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: خداوند متعال بشریت و انسان‌ها را بدون راهنما و راهور رها نکرده و عید غدیر تداوم آرمان‌های توحیدی، خط مستقیم یکتاپرستی و مسیر کمال است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی بیان کرد: باتوجه به این‌که عید سعید غیدخم بزرگ‌ترین عید اسلام است باید آن را به بهترین و شایسته‌ترین وجه مورد توجه و اهتمام قرار داد، جنبه‌ها و جلوه‌های متنوع اظهار شادمانی و سرور با رعایت کرامت این عید مورد توجه واقع شود.

برنامه‌های عیدغدیر علاوه بر جشن و شادی همراه با معرفت‌افزایی باشد

وی افزود: آنچه که در رعایت شأن عید سعید غیدخم صورت می‌گیرد باید در شأن این مناسبت باشد و البته به شادی و جشن صرف همراه با احساسات تنها کافی نیست و باید جنبه معرفت‌افزایی این روز در برنامه‌های عید غدیرخم مورد توجه قرار گیرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: فهم اهمیت عید غدیر و فراز و نشیب پیش آمده بعداز آن امروز برای ملت ایران کار سخت و دشواری نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی عنوان کرد: خوشبختانه تجربه موفق و مبارکی در کارنامه ملت ایران وجود دارد و مردم پس از رحلت امام راحل مسیر را گم نکرده و با جانشین برحق او بیعت کردند و شعار «ما اهل کوفه نیستیم امام تنها بماند» را با ارتحال امام خمینی(ره) به شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» تغییر دادند.

وی با بیان این‌که ملت ایران به درستی دریافتند وقتی نگاه اعتقادی به امام و رهبری، عهدی که با امام خمینی(ره) داشتیم همان عهد و پیمان را با امام خامنه‌ای داریم و اگر این بصیرت در صدر اسلام وجود داشت و پس از ارتحال پیامبراکرم(ص) علم به دست امیرالمؤمنین(ع) سپرده می‌شد بدون تردید امروزه حوادث و تحولات دیگری را شاهد بودیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان اظهار داشت: در روز غدیر باید یاد پیامبر بزرگوار اسلام، امام علی(ع) را گرامی بداریم و در وجود خود با امیرالمؤمنین(ع) تجدید بیعت ‌کنیم و آن تجربه تاریخی در فضای انقلاب اسلامی را با دقت مورد عنایت قرار دهیم.

:
:
:
آخرین اخبار