تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۱۵۲۶۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نخستین همایش ملی دستاوردهای علوم ورزشی و سلامت در آبادان آغاز شد
نخستین همایش ملی دستاوردهای علوم ورزشی و سلامت از امروز در محل سالن اجتماعات معاونت آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی آبادان آغاز شد.
 رئیس همایش ملی دستاوردهای علوم ورزشی و سلامت پیش از ظهر امروز در این آئین، حضور  اساتید بزرگ عرصه تربیت بدنی کشور در این همایش را اتفاقی خوب و بزرگ برای استان خوزستان خواند و گفت: براساس اعلام قبلی، ۵۸۲ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال که از این تعداد ۴۰۰ اثر توسط داوران پذیرفته شد.

ایمان ذکوری از فراوانی مقالات به عنوان یک رکورد جدید در حوزه برگزاری همایش ها خواند و افزود: تاکنون در هیچ همایش برگزار شده در نقاط مختلف ایران این تعداد از مقالات پذیرفته شده نبوده است.
وی اظهار کرد: همایش ملی دستاوردهای علوم ورزشی و سلامت نخستین همایشی است که تنها ۱۸۰ مقاله رد شد داشت که این اتفاق بزرگی برای جامعه علمی کشور است.

ذکوری تصریح کرد: سعی مان ترجیح کیفیت مقالات ارائه شده بر کمیت آنان بود به همین دلیل برای قضاوت هر مقاله، دو داور علمی، تخصصی و یک داور آماری قرار دادیم.

رئیس همایش ملی دستاوردهای علوم ورزشی و سلامت گفت: کیفیت مقالات در این همایش به وضوح دیده می شود. ضمن اینکه جلوگیری از ورود مقالات بی ارزش به سایتها و مجلات علمی پژوهشی هدف اصلی ما بود.

ذکوری افزود: از ۴۰۰ مقاله پذیرفته شده که ۴۰ مقاله در بخش سخنرانی و ۴۰ مقاله در بخش پوستر بودند و امتیازشان نسبت به مابقی بالاتر بود، پذیرفته شدگان بخش سخنرانی پس از ارائه سخنرانیشان  مورد امتیاز دهی و داوری قرار می گیرند.

به گفته وی از میان این ۸۰ نفر پذیرفته شده در بخش سخنرانی و پوستر، ۱۰ نفر به عنوان پژوهشگر برتر معرفی می شوند.

پدر تربیت بدنی ایران نیز در ادامه این آئین با قدردانی از فرصت ایجاد شده برای حضور در این همایش گفت: ویژگی خاص این همایش حلقه اتصال ورزش و سلامت است.

پروفسور مهدی نمازی زاده افزود: در گذشته چندان به سهم ورزش و فعالیتهای بدنی در راستای سلامت عمومی جامعه توجه نمی شد ولی امید می رود که این همایش شروع بسیار خوبی برای افزایش توجهات باشد.

وی اظهار کرد: نمی توان نقش اثر گذار ورزش در سلامت عمومی و حتی غرور ملی را نادیده گرفت.

نمازی زاده تصریح کرد: انتظارمان کلید خوردن حرکت موثر از این همایش و ادامه دادن این راه با برگزاری همایشهای بعدی است.

وی ابراز امیدواری کرد که نیازهای ورزش قهرمانی و سلامت عمومی جامعه بتواند از خروجی های پر حاصل این گونه همایش ها باشد.

معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در این همایش گفت: حدود ۳۰ نفر از هیئت علمی دانشگاهها کار قضاوت و بازنگری مقالات را بر عهده داشتند.

محمد نوری با اشاره به همکاری دانشگاههای متعدد سطح کشور در برگزاری این همایش افزود: رویکرد علمی به مسائل و به خصوص ورزش که شاید در منطقه ما نیز دیده نشده از اهداف اصلی برگزاری این همایش به شمار می رود.

وی اظهار کرد: ورزش و عوامل محیطی، فعالیت بدنی و غدد درون‌ریز، سلامت ورزش، ورزش در بیماران و گروه‌های خاص، دوپینگ و مکمل‌های ورزشی و روانشناسی عمومی، بالینی و ورزشی به عنوان محورهای ویژه همایش مذکور به شمار می رود.

به گفته نوری، فیزیولوژی ورزشی و تغذیه، پزشکی ورزشی، آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی، رفتار حرکتی و روانشناسی ورزشی، بیومکانیک و مهندسی ورزشی، حقوق ورزشی و جامعه‌شناسی ورزشی، یادگیری حرکتی و مدیریت ورزشی نیز دیگر محورهای اصلی نخستین همایش ملی دستاوردهای علوم ورزشی و سلامت را تشکیل می دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان تهران نیز در این همایش با قدردانی از برگزار کنندگان این همایش گفت: مقالات پذیرفته شده در این همایش در قالب سخنرانی و پوستر ارائه شده اند.

محمد ابراهیم مرجانی افزود: از میان ۱۰ پژوهشگر برتر علمی ، ۷ نفرشان سخنران و ۳ نفر ارائه دهنده مقاله (در قالب پوستر)هستند.

وی اظهار کرد: امید می رود دومین همایش را نیز در سال جاری برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، «علم تمرین با رویکرد کاهش وزن» توسط سید رضا عطار زاده، «روش تحقیق و مقاله نویسی» توسط مهرعلی همتی نژاد، « طب ورزشی، ورزش و پوکی استخوان» امیر حسین براتی، «کاربرد داروها و دوپینگ ورزشی» توسط هدا مجیری فروشانی از جمله کارگاههای علمی و تخصصی این همایش به شمار می روند، مهدی نمازی زاده پدر تربیت بدنی ایران و بیژن شیری دبیر شورای راهبردی ورزش مناطق آزاد کشور از سخنرانان ویژه این همایش هستند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار