تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۱۵۲۶۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار آبادان:
التهاب در فضای مجازی به آرامش ذهنی مردم کمکی نمی کند
فرماندار آبادان گفت: ایجاد التهاب در فضای مجازی به آرامش ذهنی مردم کمکی نمی کند.
عزیزاله شهبازی  درباره برخی مباحث مطرح شده این روزها در فضای مجازی افزود: اینکه برخی اخبار را بدون استناد به مدرک و یا گواهی خاصی در فضای مجازی انتشار دهیم کمکی به آرامش مردم نمی کند.

وی اظهار کرد: با توجه به فراهم بودن بسترهای مناسب گفتگو و گردش آزادانه اطلاعات در فضاهای مجازی توسط دولت، نباید از این امکان با فرصت سوزی در جهت تخریب مسئولان نظام و شهرستان استفاده کرد.

شهبازی با تاکید بر لزوم حفظ حریم شخصی تک تک افراد جامعه تصریح کرد: مردم فهیم و فرهیخته آبادان بایستی در مقابل رواج برخی تفاسیر و مباحثی که صحت و سقم آنها مشخص نشده واکنش نشان ندهند و با هوشیاری در جهت جلوگیری از انتشار این موارد در شبکه های اجتماعی قدم بردارند.

فرماندار آبادان گفت: دستگاههای نظارتی در کشور به طور قطع عملکرد تمام خادمان نظام و مردم را رصد می کنند و اگر در این باره تخطی صورت بگیرد از طریق قانون برخوردهای لازم انجام می شود.

شهبازی افزود: در قانون اساسی که میثاق ملی است نیز به مصونیت حیثیت و زندگی و احوال شخصی افراد نیز اشاره شده و طرح موضوعاتی که مربوط به احوال شخصی افراد است نه وجاهت شرعی دارد و نه از نظر وجدانی و اخلاقی درست است.

وی با یادآوری اینکه این موضوع که گفتمان و اقدامات کاربران شبکه های اجتماعی رصد می شود، اظهار کرد: تمام شهروندان را به آرامش در برخورد و مواجه با اخبار تائید نشده دعوت می کنم، انتظار می رود در این باره از قوانین استفاده از مجازی مطلع باشیم.

شهبازی ضمن تاکید بر دریافت رویداها و اخبار از طریق خبرگزاریها، مطبوعات و سایت های معتبر خبری تصریح کرد: در هیچ جای دنیا مرسوم نیست که این گونه بی پروا و بدون مدرک به حریم شخصی افراد تعرض شود، تاکید ما به عنوان دستگاه حاکمیت و نماینده دولت در منطقه بر اینست که همگان در این باره هوشیار باشند تا شاهد بروز مشکل در این باره نباشیم.


مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار