تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۵۲۶۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خطیب جمعه شادگان:
تعاونی یکی از ارکان مهم اقتصاد کشور است
خطیب جمعه شادگان گفت: تعاونی یکی از ارکان مهم اقتصاد کشور است که با توجه به آن می‌توان مشکلات اقتصادی را مرتفع کرد.
تعاونی یکی از ارکان مهم اقتصاد کشور استبه گزارش خوزنیوز، حجت الاسلام و المسلمين سيد مجيد شرفى درخطبه هاى نمازعبادى سياسى جمعه اين هفته شادگان كه در محل مسجد حضرت اميرالمومنين(ع) برگزارشد، با تبریک دهه امامت و ولایت با بیان اینکه عید غدیر عید امامت و ولایت است، اظهار كرد عید غدیر تداوم رسالت حضرت محمد (ص) در ولایت حضرت علی (ع) است.

وى با اشاره به جایگاه الهی امامت و ولایت گفت : امامت و ولایت نعمت بزرگ است که باید پایدار بماند و شکرگزاری آن موجب می شود تا خداوند درهای رحمت  خود را به روی بندگان بگشاید.

خطيب جمعه شادگان حادثه غدیر را مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سند ولایت عنوان کرد و افزود: غدیر سرچشمه همیشه جوشان ولایت بوده و این عید از جایگاه بالایی بین مسلمانان برخوردار است که مفاهیم والای این روز را بازتاب می‌دهد.

وی با بیان اینکه غدیر واقعه ای بزرگ و سرنوشت ساز در تاریخ اسلام است، گفت: غدیر تجلی گر حکومت اسلامی، ولایت فقیه و رهبری جامعه دینی است.

حجت الاسلام شرفى در ادامه خطبه هاى خود با اشاره به سالروز شهادت میثم تمار، گفت: در مکتب انسان ساز و تربیت‌کننده امام علی(ع) شخصیت‌های بسیار ارزنده و بزرگواری وجود دارند که هر یک از آن‌ها در طول تاریخ الگوای ارزنده برای جامعه بشری بوده‌اند.

وی افزود: از این شخصیت‌های بزرگی که علاقه خاصی به علی(ع) داشت و آن امام نیز به او علاقه مند بود، میثم تمار است.

خطيب جمعه شادگان در بخش ديگرى از خطبه هاى خود با اشاره به قيام 17 شهريورماه سال 57 اظهاركرد: واقعه 17 شهریور نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که موجب شکست رژیم طاغوت و شتاب بخشی انقلاب اسلامی ایران شد.

وى يادآور شد: قیام 17 شهریور مردم ایران علیه رژیم ستم شاهی، يك ماجرای عبرت‌آموز تاریخی است.

حجت الاسلام شرفى همچنين در ادامه خطبه هاى خود با اشاره به 20 شهریور و واقعه 11 سپتامبر 2001 میلادی گفت: هواپیمایی مسافربری برج‎های دوقلوی آمریکا را نشانه گرفته و موجب منهدم شدن این برج ها شد که هنوز هم  بعد از گذشت سال‎ها انگشت اتهام متوجه خود آمریکا است.

وى تصريح كرد: آمریکا با منفجر کردن این دو برج در این روز بهانه‌ای برای اسلام‌ستیزی فراهم کرد تا به افغانستان و عراق حمله کرده و ثروت این کشورها را به چپاول ببرد.

خطيب جمعه شادگان در فراز ديگرى از خطبه هاى خود ضمن تسلیت به خانواده های داغدار دانش آموزان هرمزگانی حادثه داراب اظهاركرد: بخشی از موارد در این خصوص به آموزش و پرورش برمی گردد که باید نظارت لازم صورت می گرفت و بخشی نیز به متولیان امر در بخش حمل و نقل مرتبط است که متولیان امر باید پاسخگوی عدم دقت و سهل انگاری صورت گرفته باشند.

وى اضافه كرد: مسئولان مربوطه و متولیان امر که در این خصوص مسئولیت بر عهده داشتند باید در این خصوص پاسخگو باشند چون به نظر می رسد بی دقتی هایی در این خصوص صورت گرفته و خوب عمل نشده است.
 
حجت الاسلام شرفى در پايان خطبه هاى خود با اشاره به روز تعاون گفت : تعاونی یکی از ارکان مهم اقتصاد کشور است که با توجه به آن می‌توان مشکلات اقتصادی را مرتفع کرد.

حجت الاسلام شرفی  با بیان این‌که تعاونی‌ها در توسعه اقتصاد کشاورزی و تحقق اقتصاد مقاومتی نقش موثری دارند، اضافه کرد: با توجه به این‌که تعاونی‌ها جزو تشکل‌هایی هستند که از نهاد مردم شکل گرفته و دارای اقتصاد مردمی‌اند با تلاش، اتحاد و همدلی می‌توانند توانایی اقتصادی کشور در بخش کشاورزی و بازرگانی را توسعه دهند.
:
:
:
آخرین اخبار