تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۱۵۲۶۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله موسوی جزایری:
مجامع جهانی مانع نسل کشی مسلمانان در میانمار شوند/عید غدیر پیوند دهنده و عامل وحدت میان مسلمانان جهان است
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: مجامع جهانی هر چه سریعتر مانع نسل کشی مسلمانان در میانمار شوند.
 آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز در مصلای مهدیه با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر این عید دارای اهمیت بسیار زیادی دانست و اظهار کرد: عید سعید غدیر خم در واقع پیوند دهنده و عامل وحدت میان مسلمانان جهان است.

وی با اشاره به آیین و رسومات خاص این عید در جوامع مسلمان به ویژه ایران و عراق گفت: سنت و آداب بسیار زیبا و حسنه‌ای به مناسبت عید سعید غدیر از جمله اطعام علوی، کمک به ایتام و صله  رحم توسط مردم ولایتمدار در عید سعید غدیر انجام می‌شود که باید در تقویت این رسوم بیشتر گام برداشت.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان  در ادامه با اشاره به جنایت‌های صورت گرفته علیه مسلمانان در میانمار با محکومیت کشتار مسلمانان در میانمار خاطرنشان کرد: در سایه سکوت مجامع بین المللی و حامیان به اصطلاح حقوق بشری زنان، کودکان و مردم مسلمان مظلوم در این کشور به خاک و خون کشیده می‌شوند و خانه‌های آنها را به آتش می‌کشانند.
آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اینکه باید هر چه سریعتر برای متوقف کردن این نسل‌کشی ضد انسانی اقدام جدی انجام داد تصریح کرد: ما به این فجایع و جنایات و سکوت مجامع بین المللی معترض هستیم و از این مجامع جهانی می‌خواهیم مانع نسل کشی مسلمانان در میانمار شوند.
وی در ادامه خطبه‌ها با اشاره به پیروزی‌های رزمندگان در عراق و سوریه علیه گروه‌های تکفیری – صهیونیستی داعش گفت: این موفقیت ها و بشارت‌های پیروزی که از عراق و سوریه می رسد پیروزی حق علیه باطل است.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ادامه داد: مدافعان حرم به مانند شهیدان حججی ها و تاجبخش ها در حال دفاع از حرم اهل بیت (ع) هستند و باید از رشادت و ایثارگری های آنان تجلیل کنیم.
آیت الله موسوی جزایری با گرامی داشت یاد و خاطره ی شهدای مظلوم 17 شهریور 57 اظهار داشت: خون شهیدانی همچون شهدای 17 شهریور است که درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری و استوار نگه داشته است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار