تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۱۵۲۷۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 اهواز عنوان کرد:
بالا بودن تراکم دانش‌آموزان در مدارس/افتتاح 17 آموزشگاه غیردولتی
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 اهواز با اشاره به افزوده شدن 17 آموزشگاه غیردولتی در این ناحیه، گفت: با کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی، به‌‌ویژه در بخش آموزگار مرد مواجه هستیم.
اسکندر آرامی اظهار کرد: در‌ حال‌ حاضر 285 فضای آموزشی در ناحیه 3 اهواز وجود دارد که از این تعداد 186 فضا دولتی و بقیه غیردولتی هستند. امسال نیز 17 مدرسه غیردولتی به فضاهای آموزشی این ناحیه افزوده شد؛ برای راه‌اندازی این 17 مدرسه، دو میلیارد و 510 میلیون تومان هزینه شده است و حدود 143 نفر نیز در قالب کادر و دبیر در این مدارس مشغول به کار خواهند شد.
 
وی افزود: هم‌اکنون حدود 50 هزار دانش‌آموز در سیستم مدارس ناحیه 3 اهواز مشغول به تحصیل هستند که حدود هفت‌هزار نفر از این تعداد در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند. با توجه به تعداد کم مدارس ناحیه 3 نسبت به تعداد دانش‌آموزان، تراکم دانش‌آموزان در مدارس بسیار بالا است.
 
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 اهواز گفت: کمبود نیروی انسانی و کمبود فضای آموزشی ازجمله مشکلات اصلی ما هستند. به طور مثال در منطقه مهدیس با وجود افراد زیاد ساکن در این منطقه، هیچ مدرسه‌ای وجود ندارد.
 
آرامی ادامه داد: در بخش نیروی انسانی نیز با کمبود نیروی انسانی به ویژه در بخش آموزگار مرد مواجه هستیم؛ به طوری که به حدود 135 معلم مرد نیاز داریم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار