تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۱۵۲۷۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تجهیز ۴ شناور خدمات رسان به سامانه ضدخزه در بندر امام خمینی
در سامانه ضدخزه ، مبدل های صوتی (TRANSDUCER) نصب شده بر روی بدنه داخلی شناور با انتشار امواج صوتی و ارتعاشات ، باعث گسیختگی جلبک های دریایی چسبیده بر روی بدنه خارجی شناورها شده و بدنه سازه را پاکسازی می کنند .
  به منظور حفظ، صیانت و ارتقاء بهره وری تجهیزات استراتژیک و با هدف خدمات رسانی بهتر به مشتریان ، چهار فروند شناور خدمات رسان دریایی در بندر امام خمینی(ره) (منطقه ویژه اقتصادی) به سامانه ضدخزه مجهز شدند .

محمد نظری - معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان - ضمن اعلام این خبر گفت : با توجه به اثرات مخرب رویش جلبک های دریایی بر روی بدنه خارجی شناورهای بدنه آلومینیومی به ویژه واحدهای واکنش سریع و تندرو بندر امام خمینی(ره) ، اداره مخابرات و الکترونیک این اداره کل با بررسی جامع و دقیق ، تهیه و نصب دستگاه ضد خزه صوتی را مناسب ترین راه حل تشخیص داده و این مهم را در دستور کار خود قرار داد .

وی ادامه داد : در سامانه ضدخزه ، مبدل های صوتی (TRANSDUCER) نصب شده بر روی بدنه داخلی شناور با انتشار امواج صوتی و ارتعاشات ، باعث گسیختگی جلبک های دریایی چسبیده بر روی بدنه خارجی شناورها شده و بدنه سازه را پاکسازی می کنند .

نظری افزایش سرعت شناور ، جلوگیری از گرم شدن بیش از حد دیزل های رانشی، کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از خوردگی بدنه شناور را از جمله مزایای به کارگیری این روش نوین دانست و اظهار داشت : با استفاده از این روش ، هزینه های داکینگ (تعمیرات زیرآبی) اضطراری برای این نوع شناورها کاهش چشمگیری خواهد داشت .

لازم به ذکر است ، اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن بهره گیری از روش های نوین تعمیر و نگهداری برای تجهیزات استراتژیک در خشکی و دریا ، موفق شده است که درصد آماده به کاری این تجهیزات را برای تدوام عملیات تخلیه و بارگیری و ارائه خدمات به مشتریان ارتقاء دهد ./ایران وی

:
:
:
آخرین اخبار