تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۵۲۷۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قطع گاز برای مصارف تجاری و صنعتی محسوس نخواهد بود/ انشعابات خانگی قطع نمی‌شود
فرماندار ویژه شهرستان آبادان از تلاش برای کاهش اختلال ناشی از قطع گاز در مدت انجام عملیات مهار ریزگردها خبر داد.
  عزیزالله شهبازی صبح امروز در نشست کمیته بحران شهرستان آبادان، اظهار کرد: نشست کمیته بحران شهرستان آبادان با حضور تمامی اعضای این کمیته به جهت برنامه‌ریزی‌هایی که برای انجام عملیات مهار ریزگردها توسط دولت صورت  گرفته است، انجام گرفت.

وی ادامه داد: در این عملیات وجود ریزگردها با منشا داخلی به حداقل خواهد رسید و کانون آن نیز در منطقه «دبه حردان» پیش‌بینی شده است که برنامه‌ریزی‌ها مناسبی در استان صورت گرفته است.

معاون استاندار خوزستان تصریح کرد: از برنامه‌های دولت برای مهار ریزگردها،  شناسایی منشا‌های داخلی بوده که یکی از این کانون‌ها شناسایی شده و باید آب به آن منطقه برسد، بر همین اساس این منطقه نیازمند نوعی کانال است که حفاری آن در مسیر خط لوله گاز قرار گرفته  و خطر اشتعال‌زایی را به همراه دارد.

شهبازی عنوان کرد: بخش عمده‌ای از این کانال حفر شده و مقداری که از آن باقی مانده در مسیر خط لوله گاز قرار گرفته که با هماهنگی‌های صورت گرفته، پیش از قطع این خط لوله، جلساتی در شهرهای آبادان، خرمشهر و اهواز صورت خواهد گرفت تا از معضلات احتمالی ناشی از قطع گاز برای مصارف تجاری، صنعتی و خانگی جلوگیری شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های شرکت گاز استان خوزستان برای به حداقل رساندن قطعی گاز واحدهای مسکونی، یادآور شد: اقدامات لازم برای کاهش قطعی مصارف خانگی گاز در آبادان، خرمشهر و بخش عمده‌ای از کلانشهر اهواز به صورت گرفته است.

فرماندار ویژه آبادان افزود: در مدت 72 ساعت انجام این عملیات، با تامین سوخت جایگزین کمبودهای احتمالی در منطقه را رفع خواهیم کرد و حتی‌الامکان اجازه نخواهیم داد واحدهای صنعتی، تجاری و خانگی با مشکل مواجه شوند، همچنین سعی خواهد شد که قطع جریان گاز برای مردم و واحدهای اقتصادی محسوس نباشد.

شهبازی گفت: پیش‌بینی‌ها لازم انجام گرفت و مردم نیز دغدغه‌ای از قبل این موضوع نخواهند داشت و در حوزه آرد و نان و مراکز درمانی مشکلی وجود نخواهد داشت و تمامی اقدامات در راستای مهار این اختلال صورت خواهد گرفت.

عالی‌ترین مقام دولت در شهرستان آبادان اظهار کرد: تمامی اطلاعرسانی‌های لازم برای آمادگی شهروندان و احدهای اقتصادی در رسانه‌ها صورت خواهد گرفت تا مشکلی در این 72 ساعت که احتمالا اواخر هتفه جاری خواهد بود، بریا شهروندان رخ ندهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم انجام پروژه مهار ریزگردها که بر عهده شرکت جهاد نصر خواهد بود، به کاهش محسوس ریزگردها در استان منجر شود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار