تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۱۵۲۷۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ئیس پلیس راهور خوزستان:
علایم جاده‌ای در مسیر چذابه و شلمچه بازبینی و بازسازی می‌شود
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان با اشاره به اینکه کم‌عرض بودن جاده نفت مسیر چذابه یک از مشکلات اساسی اربعین سال گذشته بود گفت: مقرر شد جاده نفت در مسیر چذابه ۶ خطه شود.
سرهنگ قاسم قدرتی درباره اقدامات پلیس راهور در زمینه برپایی اربعین باشکوه‌تر از سال گذشته اظهار داشت: در مسیر چذابه با توجه به اینکه یکی از مشکلات اساسی ما در اربعین سال گذشته کم عرض بودن جاده نفت بود مقرر شد جاده‌ موسوم به نفت که به جاده جدید (از پارکینگ شهرداری به سمت چذابه) تلاقی می‌کند، 6 خطه شود.

وی با بیان اینکه جاده نفت مسیر چذابه در حال تعریض است، افزود: تمامی علائمی که در سطح جاده در مسیر اهواز تا مرزهای چذابه و شلمچه هست بازبینی، همچنین میزان سرعت و علائم هشدار‌ دهنده در صورت نیاز اضافه و علائمی که مندرجات آن حذف یا کم‌رنگ شدند نیز بازسازی می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان  درباره جانمایی مواکب گفت: مواکبی که سال گذشته در ورودی مرز چذابه مستقر بودند از آن محل خارج می‌شوند و در کنار ضلع پارکینگ قرار می‌گیرند. محل استقرار نیروهای تامین‌کننده و کمکی و راهور نیز در حال آماده‌سازی است تا مانند سال گذشته مشکلی نداشته باشند.

وی با اشاره به توسعه پارکینگ توضیح داد: با توجه به اهمیت توسعه پارکینگ‌ها مساحت پارکینگ چذابه نسبت به سال گذشته از 50 هکتار به 125 هکتار افزایش یافت همچنین بلوک بندی، تسطیح فضای داخل، تامین روشنایی ، تامین دوربین نظارتی و پلاک‌خوان از جمله عمده اقداکماتی است که برای اربعین امسال مد نظر گرفته شدند.

آماده‌سازی سازوکار مشخص برای پارک خودروها

قدرتی با بیان اینکه در مرز شلمچه نیز اقداماتی مانند اقدامات صورت گرفته در مرز چذابه، انجام شده، بیان کرد:با توجه به اینکه سال گذشته آمار حوادث جاده‌ای پایین و میزان حوادث در مسیر چذابه و شلمچه برابر بود اما در مجموع خستگی، خواب‌آلودگی، استفاده از تلفن همراه و انحراف به چپ از جمله عوامل تصادف جاده‌ای هستند.

وی ادامه داد: مسیر اهواز_ خرمشهر مسیر دوطرفه و بسیار خطرناکی است و مسیر اهواز_ چذابه نیز به دلیل برخی مقاطع که از بین روستاها و شهرک‌ها می‌گذرد رانندگان باید به عابران پیاده و احشام توجه کنند.

رئیس پلیس راهور خوزستان عنوان کرد: با توجه به اینکه بخشی از مسیر طولانی که می‌پیمایند تا به مرز برسند دو طرفه است بنابراین سبقت‌های غیرمجاز می‌تواند تصادف را ایجاد کند و لازم است با صبر و حوصله رانندگی کنند. خواب‌آلودگی به عنوان یکی از عامل‌های اصلی وقوع تصادفات را دست‌کم نگیرند و تنها در مواقع هوشیاری کامل رانندگی کنند.

وی با بیان اینکه در حال آماده‌سازی سازوکار مشخص برای پارک خودروها ادامه داد: زوار با خودروهای عمومی به مرز بیایند و در صورت استفاده از خودرو شخصی از پارک کردن در حاشیه جاده و دوبله پارک کردن در گیت‌های مرزی جدا خودداری کنند به دلیل اینکه ماشین‌ها توسط جرثقیل منتقل می‌شود.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار