تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۵۲۷۶۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعتراض خوزستانی‌ها به ارقام نجومی در قبوض برق مصرفی/ضرورت پیگیری کاهش تعرفه برق توسط مجمع نمایندگان خوزستان
تابستان رو به پایان است اما خوزستانی‌ها امسال با قرار گرفتن در فهرست گرم‌ترین شهرهای جهان؛ تابستانی سوزان را تجربه کردند، شاید قبوض برق را بتوان یکی از مهم‌ترین نتایج این گرمای بی‌سابقه دانست، قبوض برقی که امروز خوزستانی‌ها به آن قبوض برق نجومی می‌گویند.
تابستان رو به پایان است اما خوزستانی‌ها امسال با قرار گرفتن در فهرست گرم‌ترین شهرهای جهان تابستانی سوزان را تجربه کردند. شاید قبوض برق را بتوان یکی از مهم‌ترین نتایج این گرمای بی‌سابقه دانست.

قبوض برقی که امروز خوزستانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی به آن قبوض برق نجومی می‌گویند.

بالا بودن تعرفه برق از یک‌سو و ناتوانی در کاهش مصرف برق به دلیل شرایط بد آب و هوایی خوزستان از سوی دیگر دست‌به‌دست هم داده تا در گرم‌ترین ماه‌های سال خوزستانی‌ها قبوض برقی با مبالغ سرسام‌آور ببینند؛ البته مبالغی که شاید برای استانی محروم همچون خوزستان سرسام‌آور باشد.

هزینه‌های بالای برق مصرفی در خوزستان

عامر کعبی؛ نماینده مردم آبادان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بالا بودن تعرفه برق مصرفی یکی از چالش‌های مردم خوزستان است، می‌گوید: با توجه به افزایش مصرف برق در استان خوزستان مردم مجبور به پرداخت هزینه‌های بالا هستند.

پیشنهاد کاهش تعرفه آب و برق خوزستان نسبت به دیگر استان‌ها

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در حاشیه سفر خود به خوزستان که در تیرماه امسال انجام شد، با اشاره به اینکه برای حل مشکلات خوزستان کمک‌های ملی نیاز است، بیان می‌کند: یکی از پیشنهاد‌های بنده برای بهبود معیشت در خوزستان این است که هزینه‌های آب و برق خوزستانی‌ها در تابستان و یا حداقل شرایط خاص نسبت به استان‌های دیگر کاهش چشمگیری یابد.

وی می‌افزاید: از همه می‌خواهیم برای حل مشکلات خوزستان راهکار ارائه بدهند و ورود کنند، بنده معتقدم برای برطرف کردن مشکلاتی که در استان خوزستان وجود دارد باید فکری جدی و اساسی شود.

گرمای هوای خوزستان عامل کاهش درآمد کسبه

آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده امام‌جمعه موقت اهواز نیز دریکی از خطبه‌های نماز جمعه خود با اشاره به افزایش مصرف برق در گرمای خوزستان تأکید می‌کند: مسئله کاهش تعرفه برق در خوزستان از سوی مسوولان استانی حتماً پیگیری شود، متأسفانه به دلیل دمای بالای هوای خوزستان کسبه و بازاریان درآمد کمتری دارند.

ضرورت اصلاح تعرفه آب و برق خوزستان در تابستان

سیده فاطمه حسینی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز تیرماه و پس از ارائه گزارش کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس در خصوص وضعیت آب و برق خوزستان، اظهار می‌کند: افت ولتاژ برق و نوسانات مستمر در شبکه برق خوزستان موجب خسارت وسایل الکترونیکی مردم این منطقه شده است و پیشنهاد می‌شود حداقل تعرفه‌های آب و برق در فصل تابستان در این مناطق اصلاح شود.

وی می‌افزاید: مردم استان خوزستان از ابتدایی‌ترین امکانات شهروندی مانند آب و برق هم به‌طور مناسب در طول سال برخوردار نیستند، با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم توجه ویژه حاکمیت به بحران اخیر استان خوزستان، باید اقدامات دولت درزمینهٔ رفع بحران در استان خوزستان تقویت شود.

تذکر به وزیر نیرو برای اصلاح تعرفه‌های برق مصرفی در خوزستان

قاسم ساعدی، نماینده مردم دشت آزادگان نیز تیرماه امسال در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر وقت نیرو، می‌گوید: با توجه شدت گرمای طاقت‌فرسا در خوزستان که وزیر نیرو خود در این منطقه حضور پیداکرده و شدت گرما را از نزدیک لمس کرده است؛ می‌گویم که امید است با توجه به مصرف حداکثری برق در استان برای اصلاح نرخ تعرفه‌های مصرفی اقدامات عاجلی از سوی وزارتخانه صورت گیرد.

مجمع نمایندگان خوزستان پیگیر کاهش تعرفه برق مصرفی

عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر و عضو مجمع نمایندگان خوزستان بیان می‌کند: نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی به‌ویژه کمیسیون انرژی پیگیری‌های جدی در موضوع کاهش یا اصلاح تعرفه‌های برق مصرفی خوزستان داشتند.

وی می‌افزاید: دنبال این هستیم که دولت کاهش تعرفه برق خوزستان را همانند استان سیستان و بلوچستان به‌عنوان یکی از استان‌های گرمسیر کشور پیگیری کند، موضوع حذف ارزش‌افزوده قبوض برق در محدوده منطقه آزاد اروند نیز از دیگر موارد در حال پیگیری است.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان تصریح می‌کند: پیگیری موضوع کاهش تعرفه‌های برق خوزستان در مجلس بعد از معرفی وزیر نیرو وارد فاز جدی‌تری می‌شود.

  تابستان گرم خوزستان هم رو به پایان است، البته خوزستان 9ماه سال را در هوای گرم بسر می‌برد و آنچه از این تابستان به یادگار می‌ماند وعده‌های پی‌درپی مسوولان برای کاهش تعرفه برق است و قبوضی با ارقام نجومی در دستان مردم خوزستان!

باید دید چه زمان مردم خوزستان شاهد به ثمر نشستن پیگیری نمایندگان خود برای کاهش تعرفه‌های برق مصرفی آن‌هم در تنها چند ماه مانده به پایان دوره دهم خواهند بود.

مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
0
3
قبض رو پرداخت نمی کنیم.هر که می تونه بیاد قطعش کنه!
پاسخ ها
عبود
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
دور ه گردنکشی گذشته .اینها بی رحم تر و دل سنگ تر از این حرفها هستن میان قطعش میکنن از بن و ریشه بعد اگه تونستی برو وصلش کن
تا هزینه هاشو ندی نمیان وصلش کنن
خیلی ها از این حرفها زدن ولی موقع عمل پا گذاشتن عقب
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
0
4
نماینده های استان خوزستان در کل آدمهای مفتخوری هستند که با رسیدن به کرسی نمایندگی فقط جیب خود و بستگانشان رو با غارت گری و به تاراج بردن اموال مردم پر کرده و چاپلوسی مقامات بالاتر را می کنند
پاسخ ها
مجتبی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
درد همه مردم شده اینطور ادم ها و مربوط به استان ما و جای دیگه هم نداره
تو تهران و اصفهان و لرستا ن و مشهد هم عده ای شون این طوری اند خدا بهشون عقل و به ما صبر و اجر و درآمد بهتر بده
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
0
1
یعنی من موندم این موارد که واضح و شفاف هستن رو چطور نمیتونن حل کنن برای مردم اینجا
فقط یه چیز میتونه جوابش باشه اونم اینکه خودشون رو از مردم جدا کرده باشن و فکر کنن تافته جدابافته ان
وگرنه هر کسی تو این شهر و استان باشه و گرماشو خورده باشه
و قبض برقش رو داده باشه و یه ادم معمولی باشه و رانتی نداشته باشه و بخواد آبرومندانه زندگی کنه حتما"بهش فشار اومده و میاد
اینها جزء مردم واقعی نیستن و از مردم و خواسته هاشون فاصله گرفتن وگرنه اوضاع اینجوری نبود
اعتراض
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
0
2
حالا اگر این هوا در تهران بود که آب و گاز رو هم براشون مجانی می کردید قبض برق هم بجای قیمت می نوشتید عزیزان تهرانی ما بسیار سپاس گذاریم که این هوای بد رو تحمل می کنید و اعتراض نمی کنید یه استیکر بوس هم براشون می فرستادید . بابا خجالت بکشید چرا خوزستان نباید برقش تو ی شیش ماه اول مجانی باشه بفهمید اینجا خوزستان است جای که خرما پزان دارد .
بدون شرح
|
ROMANIA
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
1
خورستان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
0
0
روحانی متشکریم
:
:
:
آخرین اخبار