تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۵۲۷۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با واگذاری 268 خودرو؛
268 خانوارزیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان خودکفا شدند
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت:با واگذاری 268 خودرو به افراد زیر پوشش این کمیته ، 268 خانوار زیر پوشش این کمیته در یک ماه گذشته خودکفا شدند.

مرتضی موصلی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه توانمندسازی و خودکفایی مددجویان و ایجاد درآمد پایدار از اصلی ترین اهداف این نهاد در رفع محرومیت است افزود: براساس تفاهم نامه بین کمیته امداد و صندوق کارآفرینی امید، 268 دستگاه خودروی وانت نیسان، با تخفیف و تسهیلات ویژه با اعتبار 84 میلیارد ریال در اختیار مددجویانی که دارای شرایط کار هستند قرار گرفت.
وی اظهارکرد: قیمت تمام شده هر دستگاه 300 میلیون ریال است که 90 درصد قیمت آن را صندوق کارآفرینی امید به صورت تسهیلات قرض الحسنه، با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت 60 ماهه با چهار ماه تنفس در اختیار مددجو قرار داده و 10 درصد باقیمانده قیمیت خودور نیز توسط مددجو پرداخت شده است.
موصلی افزود: در صورتی که مددجو توانایی پرداخت 10درصد سهم خود را نداشته باشد، این سهم به صورت وام قرض الحسنه توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) در اختیار مددجو قرار می گیرد.
وی گفت: با توجه به اینکه بیشتر مددجویان متقاضی برای تهیه چک و ضامن با مشکل روبه رو هستند سند خودرو با بیمه بدنه پنج ساله تا پایان اقساط خودرو به عنوان ضمانت نزد صندوق کارآفرینی امید باقی می ماند و پس از اتمام اقساط به مددجو برگشت داده می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به مشارکت خیران، مسئولان و بانک ها برای خودکفایی مددجویان افزود: افراد مددجو و سرپرست خانواری که دارای شرایط کار هستند می توانند برای دریافت تسهیلات کارآفرینی و خرید خودروی کار به ادارات کمیته امداد شهرستان های خود مراجعه کنند.
خوزستان مقام پنجم کشور را از نظر تعداد مددجویان زیر پوشش پس از استان های خراسان رضوی، فارس، گیلان و سیستان و بلوچستان دارد.
هم اکنون 97 هزار خانوار زیر حمایت این کمیته هستند که 93 هزار خانوار مستمری بگیر هستند.
:
:
:
آخرین اخبار