تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۱۵۲۷۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سه اولویت‌ آموزش ابتدایی خوزستان در سال گذشته
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان، توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی، انسداد مبادی بی‌سوادی و کیفیت‌بخشی به امر آموزش را، سه اولویت آموزش ابتدایی استان در سال گذشته و سال تحصیلی جدید عنوان کرد
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان، توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی، انسداد مبادی بی‌سوادی و کیفیت‌بخشی به امر آموزش را، سه اولویت آموزش ابتدایی استان در سال گذشته و سال تحصیلی جدید عنوان کرد.

اردشیر شجاعی در همایش هم‌اندیشی معلمان دوره ابتدایی در اجرای فرایند آموزشی سال تحصیلی 97-96 که روز دوشنبه (۲۰ شهریورماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته آموزش ابتدایی خوزستان سه اولویت را در دستور کار خود قرار داد که این اولویت‌ها امسال نیز ادامه پیدا خواهند کرد.

وی افزود: اولویت اول، توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی بود؛ ما بیشترین افت تحصیلی را در پایه اول به ویژه در مناطق دو زبانه داریم که بالاترین آمار ترک تحصیل نیز در دانش‌آموزانی رخ می‌دهد که با تکرار پایه مواجه‌اند. بنابراین نیاز بود آموزش به قبل از دوره ابتدایی منتقل شود. این کار در شورای آموزش و پرورش استان نیز به طور جدی مورد توجه قرار گرفت و توانستیم بیش از 95 هزار و 108 نوآموز را در دوره پیش دبستانی تحت پوشش قرار داده و رتبه اول کشور را در این زمینه کسب کنیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: وقتی توسعه پیش دبستانی را در دستور کار قرار دادیم، بیش از 4.5 میلیارد تومان اعتبار از طریق وزارتخانه به ما تعلق گرفت که آن را در سراسر استان توزیع کردیم و امیدواریم امسال با تلاش‌های بیشتر، این اعتبارات را افزایش داده و مشکلات معلمان استان را به حداقل برسانیم.

شجاعی با بیان اینکه اولویت دوم، انسداد مبادی بی‌سوادی است، گفت: در تمام اسناد بالادستی، ما از استان‌هایی هستیم که آمار دانش‌آموزان ترک تحصیلی در آن بسیار بالا است و امسال برنامه‌ای را با همت استانداری اجرا کردیم که هیچ دانش‌آموزی به دلیل مشکلات مالی، از تحصیل در مدرسه باز نخواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار، بیش از 95 درصد از بزهکاران اجتماعی، افراد بی‌سواد هستند، عنوان کرد: دانش‌آموزی که ممکن است از چرخه تحصیل خارج شود، در آینده یک بزهکار اجتماعی خواهد شد. در این طرح شرکای زیادی در کنار آموزش و پرورش وجود دارند و اکنون به طور جدی در استان دنبال می‌شود و امیدواریم تا سال آینده هیچ دانش‌آموز واجد شرایطی نداشته باشیم که از چرخه تعلیم و تربیت دور شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان، کیفیت‌بخشی به امر آموزش را اولویت سوم خواند و گفت: در دوره ابتداتی تغییر و تحولات زیادی ایجاد شد و چالش‌های جدی به وجود آمد. کاری که دنبال کردیم، برگزاری کارگاه‌های آموزشی بود که تا امروز بیش از چهار هزار کارگاه در مقطع ابتدایی بدون هیچ هزینه‌ای در استان برگزار شد. اینکه آموزگاران به صورت افتخاری پذیرفتند چهار هزار کارگاه را بدون یک ریال بار مالی برگزار کنند، نشان‌دهنده یک ایثارگری بود و این طرح در بسیاری از استان‌های دیگر نیز مورد توجه قرار گرفت.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار