تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۱۵۲۷۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان:
اپلیکیشن های ملی و اقوام ایرانی را حمایت می کنیم
انیمیشن و اپلیکیشن هایی که در راستای فرهنگ ملی، مذهبی، قومی، محلی و به ویژه دفاع مقدس در خوزستان تولید شود، مورد حمایت قرار می گیرد
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: انیمیشن و اپلیکیشن هایی که در راستای فرهنگ ملی، مذهبی، قومی، محلی و به ویژه دفاع مقدس در خوزستان تولید شود، مورد حمایت قرار می گیرد.

بابک مختاری در مراسم رونمایی از شخصیت های کودکانه بختیاری «تیناز و تاراز» در تالار مهتاب اهواز اظهار کرد: اگر امروز در دنیا از کسی بپرسند پرجمعیت ترین کشور جهان کدام است از کشور چین نام می برد ولی به نظر من فیسبوک و کشور چهارم دنیا نیز اینستاگرام است.

وی افزود: امروز دیگر مرزها در دنیا برداشته شدند و یک فرهنگ و جامعه عجیب و غریبی در حال شکل گیری است که می توانیم مقابل آن مقاومت کنیم ولی چه دوست داشته باشیم یا نه یک واقعیت در حال رخ دادن هست.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان تأکید کرد: باید با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی خودمان در این پدیده مشارکت کنیم و هرچه بیشتر می توانیم به ظرف جهانی شدن که غربی ها در حال پرکردن آن هستند از فرهنگ قومی، ملی و محلی خود به آن ظرف اضافه کنیم.

مختاری تصریح کرد: جشن هموطنان و برادران عرب ما از خوزستان به اسم گرگیعان به عنوان یک میراث ملی ثبت شده که امیدوارم به سراسر کشور منتقل و عاملی برای اتحاد باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید به تقویت فرهنگ های مختلف ایرانی در ظرف جهانی شدن بیشتر اهمیت بدهیم تا نقش پررنگی در آن داشته باشیم، گفت: بتمن و اسپایدرمن در کنار سایر شخصیت های کارتونی در ذهن کودکان ما نقش بسته ولی امروز از دو شخصیت کودکانه تیناز و تاراز رونمایی می شود که باید مورد حمایت مسئولان و مردم قرار بگیرد.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان بیان کرد: متأسفانه شخصیت های موهون غربی در ذهن و روح کودکان ما وجود دارد و تمام لباس، اسباب بازی و نوشت افزار آنها منقش به این شخصیت ها است.

مختاری بیان کرد: یک جایی ما در ایران بی سلیقگی کردیم آن هم در مورد سارا و دارا است. در حال حاضر تبلیغاتی برای استفاده از نوشت افزار ایرانی می شود ولی باید این نوشت افزارها نیز جذابیت لازم را برای کودکان داشته باشند که باید در این زمینه اقدامات گسترده تری را انجام داد.

وی خبر داد: هر اپلیکیشن بازی یا انیمیشن و اپلیکیشن هایی از این قبیل در راستای فرهنگ ملی، مذهبی، قومی، محلی و به ویژه دفاع مقدس در خوزستان تولید شود، مورد حمایت مالی و معنوی پارک علم و فناوری خوزستان قرار می گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان تأکید کرد: باید بتوانیم در پروسه جهانی سازی با وارد کردن شخصیت های ملی ـ قومی میراث و فرهنگ خود را به آیندگان منتقل کنیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار