تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۱۵۲۷۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ترکیه تحریم های ایران را محکوم کرد
معاون نخست وزیر ترکیه ضمن محکوم کردن تحریم های ایران، از تمامی فعالیتهای تجاری و بانکی کشورش با ایران دفاع کرده و آنها را قانونی خواند
معاون نخست وزیر ترکیه ضمن محکوم کردن تحریم های ایران، از تمامی فعالیتهای تجاری و بانکی کشورش با ایران دفاع کرده و آنها را قانونی خواند.

 به نقل از دیلی صباح، سخنگوی دولت ترکیه با انتقاد شدید از اتهام وارد شده از سوی مقام های قضایی آمریکا علیه دو تن از وزرای سابق دولت ترکیه در خصوص تلاش برای دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران، گفت که تمامی فعالیتهای تجاری مشترک میان کشورش و ایران بر اساس قوانین حقوق بین المللی انجام شده و همچنین تمامی فعالیتهای بانکی مشترک با ایران نیز تحت نظارت مستقیم دولت قرار داشته و دارد.

«بکر بزداغ» همچنین در ادامه سخنان خود با محکوم کردن تحریم های آمریکا علیه ایران، از فعالیتهای «چاغلان» وزیر سابق دولت ترکیه در ارتباط با ایران دفاع کرده و گفت: «ظفر چاغلان»، وزیر سابق اقتصاد از منافع ترکیه دفاع کرده و هرآنچه انجام داده در انطباق با قوانین ملی و بین المللی بوده است. اما این مساله موضوعی کاملا جدید است. این بخشی از یک بازی کثیف است.

معاون نخست وزیر ترکیه همچنین تاکید کرد که دولت این کشور اجازه نخواهد داد روابط آنکارا و واشنگتن تحت تاثیر مسائل حاشیه ای قرار گیرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار