تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۵۲۷۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمبود 70 بهورز در خوزستان
یک هزار و 34 بهورز زن و مرد در شهرستان های زیر پوشش این دانشگاه خدمت می کنند اما با کمبود 70 بهورز رو به رو هستیم
کارشناس مسئول آموزش بهورزی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: یک هزار و 34 بهورز زن و مرد در شهرستان های زیر پوشش این دانشگاه خدمت می کنند اما با کمبود 70 بهورز رو به رو هستیم.

فریبا ایدنی اظهار کرد: هم اکنون 552 خانه بهداشت زیر مجموعه این دانشگاه فعال هستند و به 33 واحد دیگر نیاز است.

وی ادامه داد: در 6 ماه گذشته 141 نفر بهورز به گزینش معرفی شده و پس از 2 سال آموزش به عرصه کار وارد می شوند که با این وجود به 70 بهورز دیگر نیاز داریم.

ایدنی گفت: بهورزان پس از گذشت پنج سال می توانند در رشته های دانشگاهی ادامه تحصیل دهند و تاکنون حدود 80 نفر پس از ادامه تحصیل به مربی یا کارشناس ارتقا یافته اند.

کارشناس مسئول آموزش بهورزی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اضافه کرد: برای بهورزان علاوه بر گذراندن دوره های آموزشی پیش از شروع به کار، به منظور افزایش کیفیت ارائه خدمات و به روز شدن، کلاس های بازآموزی نیز برگزار، و عملکرد و دانش علمی آنها افزایش می یابد.

وی در خصوص مشکلات آنها اظهار کرد: از آنجا که برخی از بهورزان در مناطق کم برخوردار یا سخت گذر فعالیت می کنند تلاش می شود تا افراد با سابقه های زیاد را به مناطق بیشتر برخوردار منتقل کنیم چون با برخی مشکلات روبه رو می شوند.

ایدنی بیان کرد: وزارتخانه باید ساز و کاری فراهم کند تا بهورزان با 10 تا 15 سال سابقه در مناطق محروم بتوانند به راحتی به مناطق نزدیکتر منتقل شوند که در برنامه های آینده وزارتخانه است.

این کارشناس مسئول گفت: مجلس شورای اسلامی برای لحاظ کردن سختی کار بهورزان به صورت 25 سال سابقه و 30 روز حقوق، موافقت کرده اما هنوز مراحل اداری آن باقی مانده است ولی با در نظر گرفتن 2 سال سنوات آموزشی در سابقه موافقت نشده است.

وی به بیمه مسئولیت بهورزان اشاره کرد و افزود: این دانشگاه بیمه مسئولیت را برای زیر پوشش قرار دادن تمامی بهورزان در نظر گرفته که در مراحل نهایی است و برای ایمن سازی بهورزان انجام می شود.

ایدنی گفت: بیمه موتورسیکلت و پرداخت هزینه سوخت بهورزان در هنگام فعالیت نیز در مراحل نهایی است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار