تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۵۲۸۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سفر پنج‌هزار گردشگر خارجی به شوش
از ابتدای امسال تاکنون افزون بر پنج هزار گردشگر خارجی از 30 کشور جهان از آثار تاریخی و مذهبی شوش دیدن کردند
سفر پنج‌هزار گردشگر خارجی به شوشرییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری شوش گفت:از ابتدای امسال تاکنون افزون بر پنج هزار گردشگر خارجی از 30 کشور جهان از آثار تاریخی و مذهبی شوش دیدن کردند.

سعید دیناروند روز سه شنبه اظهار کرد: این گردشگران از کشورهای آمریکا، انگلستان، آلمان ، لهستان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، چین ،نروژ، تایلند،کره جنوبی ،استرالیا، هند، ترکیه، پاکستان، نیوزیلند ، کوبا ،هلند، سوئیس، اتریش، عراق و کویت به شوش سفر کردند.

وی افزود:گردشگران آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی بیشترین و گردشگران ژاپنی و چینی کمترین شمار بازدید کنندگان از آثار باستانی شوش طی امسال را به خود اختصاص دادند.

دیناروند گفت:این گردشگران در سفر به شوش از ظرفیت های گردشگری زیارتی و باستانی شوش از جمله حرم حضرت دانیال (ع) و دعبل خزاعی ، قلعه تاریخی شوش ، موزه ، زیگورات چغازنبیل ، شهر شاهی ،شهر صنعتگران ، آپادانا و جاذبه های طبیعی چون سه رودخانه شاوور ، دز و کرخه دیدن کردند.

وی افزود:بیش از یکصد محوطه تاریخی در شهرستان شوش وجود دارد که تاکنون 35 محوطه ثبت ملی شده و 20 محوطه دیگر نیز پرونده آنها تکمیل شده وسال آینده ثبت ملی خواهند شد ضمن اینکه تا 2 سال آینده مابقی محوطه های تاریخی شوش نیز ثبت خواهند شد که این موضوع در کشور کم نظیر است.

پارسال افزون بر 15هزار گردشگر خارجی از کشورهای مختلف در سفر به ایران از جاذبه ها و آثار تاریخی شوش در خوزستان دیدن کردند.

شوش از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت حکومت ایلام و پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بود.

زیگورات چغازنبیل که نخستین اثر باستانی ایران است که به ثبت جهانی رسیده در فاصله 40 کیلومتری جنوب شرقی شوش و 20 کیلومتری هفت تپه در شمال خوزستان واقع است.

این سازه در سال 1979 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت.

قلعه شوش که به قلعه فرانسوی ها نیز شهرت دارد از دیگر جاذبه های گردشگری این شهرستان است که در سال 1897 میلادی روی بلندترین نقطه شهر شوش با استفاده از آجرهای به دست آمده از حفاری شوش و تعدادی از آجرهای منقوش به خط میخی چغازنبیل به دست معماران دزفولی بنا شده است.

محوطه باستانی شوش به عنوان هجدهمین اثر جمهوری اسلامی ایران در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید. شهر شوش در 100 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار