تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۵۲۸۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صادرات 129 هزار دلار محصولات لبنی از پگاه خوزستان
در پنج ماه نخست امسال 145 هزار کیلوگرم انواع محصولات لبنی به ارزش 129 هزار دلار به کشورهای عراق و افغانستان صادر شد
مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان گفت: در پنج ماه نخست امسال 145 هزار کیلوگرم انواع محصولات لبنی به ارزش 129 هزار دلار به کشورهای عراق و افغانستان صادر شد.

علی خلیلی روز سه شنبه با اشاره به صادرات بیش از 20 قلم از انواع محصولات پگاه خوزستان به کشورهای هدف در این مدت افزود:بازار کشورهای روسیه و قطر نیز برای صادرات محصولات این شرکت هدفگذاری شده و در آینده نزدیک محقق می شود.

وی گفت: در بحث صادرات محصولات لبنی به خارج ، پگاه خوزستان توانسته است سهم قابل توجهی از بازار لبنیات کشورهای همسایه را به خود اختصاص دهد.

خلیلی همچنین در جریان بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول و کارشناسان بهداشتی از این شرکت گفت:پگاه خوزستان برای افزایش ظرفیت تولید ، راه اندازی خط تولید فرآورده های جدید در راستای صادرات به کشورهای هدف نیازمند یاری و تعامل سایر دستگاه هاست.

وی اظهارکرد: با وجود اینکه این شرکت ظرفیت راه اندازی خط تولید محصولات جدید و افزایش تولید تا سقف 200 تن در روز را دارد به دلیل مشکل نقدینگی برای خرید تجهیزات جدید ، این هدفگذاری تاکنون محقق نشده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 30 درصد شیر خام مور نیاز این شرکت از دامداران داخل خوزستان تامین می شود گفت:شیر باکیفیت برای تولید محصولات خاص این شرکت در خوزستان کم است و همین امر موجب شده تا حدود 70 درصد شیر مورد نیاز پگاه خوزستان از خارج استان تامین شود.

وی گفت: شیر مورد نیاز باید استاندارد لازم را داشته باشد لذا از دامداران خوزستانی انتظار می رود در راستای کیفی سازی محصول تلاش کنند ضمن اینکه میزان تولید شیر در ماه های گرم سال در خوزستان کاهش می یابد لذا این شرکت به منظور اطمینان از تامین شیر مورد نیاز خود در تمام ایام سال چاره ای جز تامین 70 درصد شیر از خارج استان ندارد.

خلیلی تاکید کرد: در صورتی که دامداران خوزستانی بتوانند شیر خام مورد نیاز این شرکت را در تمام ایام سال طبق قرارداد و استانداردهای لازم تامین کنند این شرکت تمایلی به تامین شیر از خارج استان نخواهد داشت چرا که انتقال شیر خام از سایر استانها به محل شرکت پگاه در خوزستان هزینه بیشتری را به این شرکت تحمیل می کند.

مدیر عامل شرکت پگاه خوزستان به سرانه پایین مصرف شیر در کشور نیز اشاره کرد و گفت: این رقم اکنون در کشور 85 کیلوگرم است که باید در برنامه پنجم توسعه به 2 برابر افزایش می یافت.

وی توزیع شیر و فرآورده های لبنی استاندارد در بوفه مدارس را در راستای افزایش سرانه مصرف شیر در کشور مهم و اثر گذار دانست.

یوسف پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در بازدید از این شرکت گفت: طبق بررسی به عمل آمده این شرکت استانداردهای لازم برای تولید محصولات کیفی را داشته و ضوابط وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی را رعایت کرده است.

شرکت پگاه خوزستان سال 1370 با ظرفیت 100 تن شیر و اشتغالزایی 85 نفر فعالیت خود را آغاز کرد که اینک با گذشت 25 سال از فعالیت این شرکت سالانه حدود 40هزار تن تولیدات داشته و تولید روزانه آن اکنون 120 تن، و 350 تن ظرفیت اسمی دارد.

پگاه خوزستان 70 نوع تولید محصول پاستوریزه و استریلیزه دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار