تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۱۵۲۸۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارگران شهرداری آبادان خواستار پرداخت حقوق خود شدند
بیش از 70 کارگر شاغل در بخش های خدمات شهری شهرداری منطقه دو آبادان خواستار پرداخت حقوق و مزایای عقب افتاده چهار ماه خود شدند
 بیش از 70 کارگر شاغل در بخش های خدمات شهری شهرداری منطقه دو آبادان خواستار پرداخت حقوق و مزایای عقب افتاده چهار ماه خود شدند.


این کارگران که سه شنبه برای پیگیری خواسته شان در دفتر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی درآبادان جمع شده بودند اظهار کردند: زیر نظر پیمانکار منطقه آزاد بخش های خدمات شهری، پسماند و فضای سبز منطقه 2 شهرداری آبادان مشغول به کار هستیم و چهار ماه است که حقوق و مزایای ما پرداخت نشده است.

آنها گفتند : از ابتدای سالجاری تاکنون پیمانکار مربوطه فقط حقوق فروردین را به ما پرداخت کرده است، دراین پنج ماه نیز مهلت دفترچه های بیمه کارگران به پایان رسیده و پیمانکار هنوز حق بیمه ما را پرداخت نکرده است.

شهردار منطقه 2 آبادان در این خصوص گفت: این کارگران توسط منطقه آزاد اروند به منظور کمک به خدمات شهری مناطق شهرداری آبادان معرفی شدند و حقوق و مزایای آنها از طرف منطقه آزاد اروند در اختیار شهرداری آبادان و سپس به پیمانکار مربوطه برای پرداخت به کارگران تحویل می شود.

محمد حسین سیادت به برخی از مطالبات کارگران در خصوص پرداخت بیمه و اضافه کاری کارگران با توجه سختی کار آنها اشاره کرد و افزود: شهرداری به صورت جدی پیگیر مشکلات آنها است.

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایرنا گفت : کارگران مناطق چهارگانه آبادان در گرما و سرما زحمات فراوانی برای این شهر می کشند و با تلاش آنهاست که شرایط وبهداشت لازم زندگی کردن در این شهر مهیا می شود.

عامر کعبی افزود : در قبال این قشر زحمت کش و دلسوز باید مسئولیت داشت و نباید شاهد معوقات آنها باشیم.

وی اظهار کرد : با کمک دیگر نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اعتبارات خوبی از محل ارزش افزوده، سازمان منطقه آزاد اروند، عوارض آلایندگی و تملک دارایی در اختیار شهرداری آبادان قرار گرفته است.

کعبی تصریح کرد: شهرداری آبادان با 2 هزار پرسنل بدنه بزرگی دارد که هر ماه 90 میلیارد ریال بابت حقوق، مزایا و بیمه آنها پرداخت می شود که این مبلغ بسیار سنگین است، این ارگان باید به سمت سرمایه گذاری حرکت کند تا با درآمد پایدار مشکلات بودجه ای را برطرف کند.

از ابتدای سال جاری تاکنون کارگران شهرداری آبادان بارها به دلیل پرداخت نشدن حقوق و معوقات خود مقابل سازمان منطقه آزاد اروند، مناطق چهارگانه شهرداری های آبادان، فرمانداری و دفتر نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تجمع اعتراض آمیز کرده اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار