تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۱۵۲۸۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگارش کتاب «هادی دلها» توسط نویسنده خوزستانی
کتاب «هادی دلها» پیرامون زندگی سردار شهید هادی کجباف که توسط نویسنده و پژوهشگر خوزستانی تالیف شده، به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری خوزستان منتشر می شود
کتاب «هادی دلها» پیرامون زندگی سردار شهید هادی کجباف که توسط نویسنده و پژوهشگر خوزستانی تالیف شده، به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری خوزستان منتشر می شود.

ابوالقاسم غلامحیدر، نویسنده این کتاب، با بیان این مطلب گفت: کتاب «هادی دلها» پیرامون دوران زندگی سردار مدافع حرم شهید هادی کجباف است که نگارش آن از یکسال پیش آغاز شده در حال گذراندن مراحل نهایی است.

وی با اشاره به اینکه این کتاب مراحل گزینه یابی افراد مطلع، انجام مصاحبه، پیاده سازی مصاحبه ها، ویرایش و بازخوانی مصاحبه ها، تدوین، طراحی و صفحه بندی این کتاب در طی یکسال گذشته انجام شده و اکنون مرحله بازخوانی و تصحیح نهایی را پشت سر می گذارد.

غلامحیدر، رزمندگان اسلام و مدافعین حرم را قهرمانان قرن دانست و اضافه کرد: اینان قهرمانانی هستند که هم نبردشان بی‌بدیل و هم شهادتشان بی‌مانند است و یقینا رسالت هنرمند امروز به عنوان نگارنده معاصر این قهرمانان بسیار خطیر است چراکه زبان هنر در مقام آفرینش خوانای این قرن باید نگهبان حماسه این بزرگ‌مردان برای آیندگان باشد.

این نویسنده و پژوهشگر ابراز كرد: من هم به سهم خودم برای بیان حماسه‌ای که این رزمندگان برای برقراری امنیت ما و دفاع از حریم اهل بیت (ع) می‌آفرینند، مسئولیت دارم و این احساس تکلیف همواره باعث ایجاد انگیزه قوی به منظور تحقیق و پژوهش و تولید آثار هنری در موضوع مدافعین حرم و شهدا شده است.

وی با بیان اینکه کتاب «هادی دلها» متکی بر روایت اول شخص نگاشته شده عنوان کرد: کوشش ما در ربط و بسط وقایع کتاب بر این بوده که نثر و حوادث نقل شده از مصاحبه شوندگان همه بر پایه شکل گیری ساختاری یک دست و داستان گونه باشد، چنان که افراد حقیقی و دوستان و خانواده شهید همگی شخصیت هایی از یک داستان معاصر باشند.

وی با بیان اینکه در طراحی ساختار داستانی کتاب و معماری حوادث و وقایع زندگی شهید از عناصر حقیقی در هیاتی ادبی استفاده شده که در نوع خود کم نظیر است، ابراز امیدواری کرد: این کتاب مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد.

این نویسنده و پزوهشگر خوزستانی، خاطر نشان کرد: تحقیق در مورد شهدای مدافع حرم ملزوماتی می‌خواهد که اولین آن درک صحیح مکتبی است که این قهرمانان را پرورانده است.

لازم به ذکر است، این کتاب به منظور گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام مدافع حرم، معرفی شهدای مدافع حرم استان و آشنایی نسل جوان با شخصیت این شهیدان به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری خوزستان منتشر می شود.

شهید هادی کجباف در جبهه های نبرد با تروریسم تکفیری همانند هشت سال دفاع مقدس حضوری مثال زدنی داشت روز 31 فروردین سال 94 در منطقه «بصری الحریر» واقع در حاشیه شمال شرقی استان درعا در جنوب سوریه به شهادت رسید.

مرجع / شبستان
:
:
:
آخرین اخبار