تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۵۳۰۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ممنوعیت فروش مواد غذایی در دکه‌های روزنامه
فروش هر گونه مواد غذایی در دکه‌های روزنامه فروشی ممنوع است و شهرداری باید این تخلفات را پیگیری کند
رئیس اداره بهداشت محیط وکار وزارت بهداشت گفت: فروش هر گونه مواد غذایی در دکه‌های روزنامه فروشی ممنوع است و شهرداری باید این تخلفات را پیگیری کند.

خسرو صادق نیت در خصوص عملکرد دکه‌های روزنامه فروشی در سطح شهر گفت: وظیفه دکه‌های روزنامه فروشی ارائه محصولات فرهنگی است اما فروش مواد خوراکی و محصولاتی خارج از مباحث فرهنگی درا ین دکه‌ها ممنوع است.

وی افزود: نظارت و اجاره کیوسک‌های روزنامه فروشی بر عهده شهرداری است بر این اساس در راستای بررسی عملکرد دکه‌ها با شهرداری تهران مکاتباتی صورت گرفته است تا بر روند فعالیت این دکه‌ها نظارت‌های بیشتری صورت گیرد.

رئیس اداره بهداشت محیط وکار وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: فروش هر گونه مواد غذایی در دکه‌های روزنامه فروشی مخالف قانون است و باید در راستای رسیدگی به این امر در نزدیکترین زمان ممکن اقدام شود اما به علت عدم نظارت کافی بر روند اداره این دکه‌ها هر گونه مواد غذایی اعم از ساندویچ ،‌ نوشیدنی‌ها و مواد فاسد شدنی دراین اماکن به راحتی به فروش می‌رسد که این امر نظارت‌ها را به زیر سوال برده است.

وی عنوان کرد: وظیفه رسیدگی به فروش مواد غذایی در این کیوسک‌های روزنامه فروشی بر عهده بهداشت محیط و وزارت بهداشت است اما به علت اجاره اینگونه دکه‌ها توسط شهرداری تهران نظارت ورسیدگی به تخلفات موجود بر عهده شهرداری است.مذاکرات بسیاری صورت گرفته و انتظار می‌رود از جانب شورای شهر تهران نیز نسبت به این مشکل اقداماتی صورت گیرد.

صادق نیت در پایان اذعان داشت: تاکنون مذاکرات و اصرارهای مکرر وزارت بهداشت نسبت به تخلف دکه‌ها راهی به جایی نبرده است اما امیدواریم بتوان با همکاری شهرداری در نظارت براین اماکن موفق‌تر و پیگیرانه‌تر عمل کنیم وبا متخلفان برخورد جدی تری اعمال شود.
مرجع / میزان
:
:
:
آخرین اخبار