تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۵۳۰۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره شیلات شادگان خبرداد:
رهاسازی ۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی در شادگان
رئیس اداره شیلات شادگان از رها سازی بیش از ۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی در روستای دابوهیه و ایستگاه گردشگری صراخیه تالاب بین المللی شادگان خبرداد
رهاسازی ۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی در شادگانخوزنیوز: رئیس اداره شیلات شادگان از رها سازی بیش از ۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی در روستای دابوهیه و ایستگاه گردشگری صراخیه تالاب بین المللی شادگان خبرداد.

به گزارش خوزنیوز؛ ناجی نواصر اظهارکرد: در سال جاری ۱۰ میلیون و ۴۵۵ هزار قطعه بچه ماهی که از گونه‌های ماهیان مختلف بومی در تالاب بین‌المللی شادگان و روستای دابوهیه بخش دارخوین رهاسازی شد.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار تالاب شادگان در تولید ماهی، اشتغال صیادان و رونق تجاری در منطقه افزود: خشکسالی، وارد شدن پسماندهای کشاورزی، صنعتی و شهری، بالا رفتن شوری آب و تغییرات جوی از جمله عوامل کاهش ذخایر آبزیان در این تالاب به ‌شمار می‌رود.

رئیس اداره شیلات شادگان ادامه داد: با توجه به اهمیت احیاء مجدد ذخایر ماهیان تالابی تالاب بین المللی شادگان، با مساعدت اداره کل شیلات استان خوزستان رهاسازی بچه ماهی ها از گونه های مختلف بومی شهرستان در روستای دابوهیه بخش دارخوین و تالاب بین المللی شادگان انجام شد.

وی تصریح کرد: کار رهاسازی بچه ماهی از گونه 'برزم، بنی، غنزه و کپورنقره ای در این شهرستان انجام شده است.

نواصری در پایان گفت: این میزان بچه ماهی به ‌منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان، ایجاد اشتغال و بهبود معیشتی ساکنان روستاها در نزدیکی تالاب رهاسازی شده است.
:
:
:
آخرین اخبار