تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۵۳۰۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان:
۳۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی خانگی برای خوزستان در نظر گرفته شد
امسال بیش از ۳۲ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ویژه برای مشاغل خانگی درنظر گرفته شده است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان گفت: امسال بیش از ۳۲ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ویژه برای مشاغل خانگی درنظر گرفته شده است.

سیدنور محمدپور امروز در شورای اشتغال استان خوزستان اظهار داشت: بانک‌های استان همکاری بیشتری داشته باشند تا علاوه بر پرداخت تسهیلات برای اعتبارات سال گذشته بتوانیم برای اعتبارات امسال نیز اقدام کنیم.

وی افزود: امسال بیش از 32 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ویژه برای مشاغل خانگی درنظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان بیان کرد: 4میلیارد و 700 میلیون تومان پرونده به بانک‌های عامل ملی و صادرات در سال گذشته معرفی شده است.

وی با بیان اینکه 270میلیون تومان از اعتباراتمان باقی مانده که طرحی برای آن نداریم و در صورت ارائه طرح به بانک‌ها معرفی می‌شود، افزود: 124 فقره پرداخت تسهیلات داشته‌ایم ولی بانک صادرات به نظر می‌رسد تاکنون اقدام عملیاتی نداشته است که درخواست سرعت بخشیدن به این موضوع را داریم.

پیش‌بینی 2هزار و 468 فرصت شغلی در کمیته امداد استان خوزستان

همچنین مرتضی موصلی با اشاره به برگزاری جلساتی با هدف بررسی اشتغال خانواده‌های نیازمند در این جلسه اظهار داشت: در این جلسات فقر خانواده‌های خوزستانی بررسی شد و در همین راستا مدلی به منظور توانمندسازی قشر ضعیف و نیازمند استان تهیه شد.

وی با بیان اینکه در این جلسات که سازمان‌های مرتبط حضور داشتند راهبرد اصلی توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و نیز فکری به واسطه کسب و کارهای کوچک در نظر گرفته شد، افزود: در سطح کشور 21 هزار میلیارد ریال برای کمیته امداد و 9 هزار میلیارد ریال برای بهزیستی با هدف توانمندسازی خانواده‌ها منابع مالی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه 2هزار و 468 فرصت شغلی در کمیته امداد استان خوزستان پیش‌بینی شده است، گفت: همچنین در بهزیستی نیز بیش از هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده است.

وی به تلاش برای اشتغالزایی هر چه بیشتر به واسطه طرح‌های تشویقی اشاره کرد و گفت: در همین راستا کمیته امداد تا 2 سال حق بیمه کارفرما در این دست از اشتغالزایی‌ها را پرداخت می‌کند.

ساخت شهرک‌های گردشگری در استان خوزستان

تبار قریب معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی خوزستان نیز در این جلسه با بیان اینکه ساخت شهرک گردشگری ساحلی در اروندکنار و نیز شهرک گردشگری آبی در ماهشهر و خلیج فارس از طرح‌هایی است که در زمینه اقتصاد مقاومتی مصوب شده‌اند، اظهار داشت: همچنین در همین زمینه سه پروژه در حوزه صنایع دستی، گردشگری و ظرفیت‌های جدید هتلینگ در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در استان خوزستان بیش از 3 هزار صنعتگر تولیدکننده داریم همچنین شمار رشته صنایع دستی به بیش از 40 رشته می‌رسد و 274 پروانه بهره‌برداری برای صنعتگران و نیز 14 مجوز برای راه‌اندازی کارگاه‌های مختلف در خوزستان صادر شده است.

معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان بیان کرد: در جهت آموزش و مهارت‌آموزی بیش از 160 نفر در سال گذشته به واسطه سازمان زندان‌ها آموزش دیده‌اند.

وی به تقاضای بیش از هزار و 170 نفر برای آموزش مشاغل خرد صنایع دستی اشاره کرد و گفت: با ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در شهرهای بهبهان، ماهشهر و اهواز که در نظر گرفته شده می‌توان موجب اشتغالزایی 263 نفر شد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار