تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۱۵۳۰۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خشکی کرخه ۷ استان را در آستانه پاییز متأثر کرد / ۱۱۸ روز بدون یک قطره باران
از ابتدای خردادماه سال جاری تا پایان روز گذشته (بیست و پنجم شهریورماه) که ۱۱۸ روز می گذرد، حتی یک قطره باران هم در حوضه آبریز کرخه نباریده است
از ابتدای خرداد ماه سال جاری تا روز گذشته (بیست و پنجم شهریور ماه) قطره‌ای باران در حوضه آبریز کرخه نباریده است.

میزان بارش‌های این حوضه آبریز کشور، از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر 95) تاکنون در مجموع 375 میلی‌متر بوده که در مقایسه با بارش‌های 569 میلی‌متری سال آبی گذشته در مدت مشابه، اُفتی 194 میلی‌متری و کاهشی 34 درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین مقایسه میزان بارش‌های سال آبی جاری در مقایسه با متوسط بارش‌ها در مدت مشابه بلندمدت (آمار 48 ساله) نشان از کاهش 13 درصدی بارش‌ها در این حوضه آبریز کشور دارد.

رودخانه کرخه از مناطق میانی و جنوب غربی رشته کوههای زاگرس در نواحی غرب و شمال غرب کشور سرچشمه گرفته و پس از طی مسافتی در حدود 900 کیلومتر در امتداد شمال به جنوب ، سرانجام در مرز مشترک ایران و عراق به مرداب هور العظیم می رسد. رودخانه کرخه پس از رودخانه های کارون و دز ، سومین رودخانه بزرگ ایران از نظر آبدهی محسوب می شود . حوزه آبریز رودخانه کرخه به وسعت حدود 43 هزار کیلومتر مربع شامل استانهای همدان،کرمانشاه،کردستان، ایلام ، مرکزی ، لرستان و خوزستان است و خشکی این رودخانه این 7 استان را تحت تأثیر قرار می دهد.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: رودخانه کرخه ، کرخه
:
:
:
آخرین اخبار