تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۵۳۰۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شورای شهر خرمشهر:
تکمیل فرآیند صدور حکم شهردار منتخب خرمشهر
رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر گفت: در قانون به‌صراحت آمده که شوراها حق تحقیق و تفحص همچنین حسابرسی از شهرداری‌ها را دارند، بر این اساس در نخستین جلسه‌ای که در ماه آینده برگزار می‌شود شورای شهر موضوع حسابرسی از شهرداری را در دستور کار دارد.

محمدجواد بچاری اظهار کرد: هیچ‌یک از مشکلات را نمی‌توان بدون همکاری دستگاه‌های اجرایی با شهرداری و شورای شهر خرمشهر مرتفع کرد، بعضاً دستگاه‌های اجرایی در منابع مالی با مشکل مواجه هستند که این حرکت شهرداری را کند می‌کند.

وی افزود: شورای شهر خرمشهر به سرپرست شهرداری خرمشهر پیشنهاد تشکیل ستاد ویژه خدمات‌رسانی پیش از بازگشایی مدارس را داد، با تشکیل این ستاد در چند روز مانده تا بازگشایی مدارس، شهرداری خرمشهر معابر وصولی همچنین محیط اطراف مدارس را بهسازی و فضاسازی می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر در پاسخ به این سؤال که «برنامه بلندمدت شورای پنجم خرمشهر چیست؟» بیان کرد: پیگیری احداث و بهسازی دیوار ساحلی خرمشهر، احداث پل سوم همچنین اجرای طرح جامع رفع آب‌گرفتگی معابر و دفع آب‌های سطحی از مهم‌ترین برنامه‌های بلندمدت شورای شهر خرمشهر است که بر اساس پیش‌بینی‌ها تا پایان دوره پنجم شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.

تشکیل شورایاری در مناطق خرمشهر

وی با اشاره به پیگیری تشکیل و ثبت قانونی شورایاری‌ها در خرمشهر گفت: باوجوداینکه تنها چند روز از آغاز به کار شوراها می‌گذرد اما برخی مناطق خرمشهر شورایاری‌های خود را راه‌اندازی کرده و درخواست ثبت شورایاری خود را داشته‌اند که قطعاً پیگیری می‌شود.

بچاری در پاسخ به این سؤال که «فضای حاکم بر شورای شهر پیش و پس از انتخاب شهردار چگونه بود؟» اظهار کرد: فضای پیش از انتخاب شهردار فضای بسیار سنگینی بود، فشارهای زیادی برای انتخاب شهردار وجود داشت، خوشبختانه باوجود تمام فشارها شهردار انتخاب شد و شهردار منتخب شهردار تمامی اعضا شورای شهر است.

آخرین وضعیت حکم شهردار منتخب

وی افزود: شورای شهر خرمشهر علاوه بر انتخاب شهردار، اعضا کمیسیون‌های تخصصی داخلی، نمایندگان شورا در ادارات همچنین نمایندگان خود را در شورای شهرستان نیز معرفی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر در تشریح آخرین وضعیت صدور حکم شهردار منتخب خرمشهر بیان کرد: شهردار منتخب تمامی مراحل قانونی را با موفقیت طی کرده و اکنون تنها مرحله صدور حکم وی باقی‌مانده که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان این هفته حکم شهردار خرمشهر صادر شود.

پیگیری تحقیق و تفحص از شهرداری خرمشهر

وی در پاسخ به این سؤال که «شورای پنجم چه سازوکاری برای نظارت بهتر بر مدیریت شهری در دستور کار دارد؟» گفت: در قانون به‌صراحت آمده که شوراها حق تحقیق و تفحص همچنین حسابرسی از شهرداری‌ها را دارند، بر این اساس در نخستین جلسه‌ای که در ماه آینده برگزار می‌شود شورای شهر موضوع حسابرسی از شهرداری را در دستور کار دارد.

بچاری افزود: موضوع تحقیق و تفحص بخش‌هایی از شهرداری خرمشهر نیز پیگیری می‌شود، هدف شورای شهر و شهرداری خرمشهر یک هدف واحد است، همه برای خدمت به مردم و بهبود معیشت و وضعیت خدماتی مردم تلاش می‌کنند، امیدواریم با اتخاذ تصمیم‌های مناسب دین خود را به خرمشهر ادا کنیم.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر خرمشهر خود را پاسخگوی شهروندان خرمشهری می‌داند، عنوان کرد: قطعاً موضوع ارائه گزارش عملکرد به‌صورت دوره‌ای یا از طریق رسانه‌ها در نشست‌های خبری و یا از طریق تریبون نماز جمعه به شهروندان خرمشهری انجام می‌شود، تمامی جلسات نیز علنی و رسمی با حضور خبرنگاران که نمایندگان افکار عمومی هستند برگزار می‌شود تا شهروندان در جریان فعالیت‌های شورا قرار بگیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر در پاسخ به این سؤال که «آیا شورای شهر خرمشهر مستقیماً در عزل و نصب‌های شهرداری دخالت می‌کند یا خیر؟» اظهار کرد: برابر قانون شوراها نمی‌توانند در عزل و نصب‌ها دخالت کنند اما ممکن است در عزل و نصب‌ها به شهردار منتخب مشاوره بدهیم، علاوه بر مشاوره شورای شهر خرمشهر نظارت بر عزل و نصب‌ها را حق قانونی خود می‌داند.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که «بیشترین درخواست‌های مراجعین به شورای شهر خرمشهر چیست؟» گفت: 90 درصد مراجعات برای درخواست اشتغال است، واقعاً موضوع کمبود اشتغال یک معضل است همچنین شهرداری خرمشهر یک بدنه سنگینی به لحاظ نیروی مازاد بر چارت سازمانی دارد، حدود 300 تا 400 نیروی انسانی مازاد بر چارت وجود دارد که این امر فراهم آوردن شرایط اشتغال سایر شهروندان در شهرداری را سخت می‌کند.

بچاری بیان کرد: در بخش‌های حجمی و پیمانکاری ممکن است برخی از این مراجعین را بتوانیم معرفی کنیم اما جالب است که بسیاری از مراجعین به دنبال کار حجمی و پیمانکاری نیستند و تمایلی برای اشتغال در این حوزه‌ها ندارند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار