تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۱۵۳۱۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال؛
صنعت نفت – فولاد،دربی خوزستان/استقلال خوزستان به دنبال خروج از بحران
نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته هفتم از سری رقابت های لیگ برتر کشور به مصاف حریفان خود می روند
نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته هفتم از سری رقابت های لیگ برتر کشور به مصاف حریفان خود می روند.

با گذشت شش هفته از مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور تیم های خوزستانی فولاد، صنعت نفت و استقلال به ترتیب با کسب 10، 7 و 5 امتیاز در مکان های چهارم، یازدهم و چهاردهم جدول رده بندی جای گرفته اند که این موضوع ناراحتی هواداران نفت آبادان و استقلال خوزستان را به همراه داشته است.

در این هفته از رقابت ها تیم‌های صنعت نفت و فولاد در مصاف با یکدیگر دربی فوتبال خوزستان را برگزار می کنند این در حالی است که زردپوشان آبادانی روزهای خوبی را سپری نمی کنند و هفته گذشته در یک بازی بیرون از خانه سومین شکست خود را تجربه کردند اما در آن سوی میدان سرخپوشان فولادی پس از حذف از رقابت های جام حذفی در هفته ششم مسابقات لیگ برتر یک برد شیرین برابر تیم سپاهان بدست آوردند و با روحیه ای دوچندان به مصاف حریف هم استانی خود می روند.

برزیلی های ایران که از شش بازی قبل خود 2 برد، یک تساوی و سه باخت کسب کردند به فکر جبران شکست فصل قبل خود در هر 2 بازی رفت و برگشت مقابل فولاد هستند و می خواهند دومین پیروزی خود را در برابر این تیم اهوازی تجربه کنند اما در سوی مقابل تیم فولاد خوزستان که سه برد، یک تساوی و 2 باخت در پرونده دارد به دنبال هفتمین برد خود در مقابل صنعت نفت آبادان است.

این 2 تیم خوزستانی 8 بار در لیگ برتر و یک بار در جام حذفی سابقه رویارویی در فوتبال حرفه ای ایران را با یکدیگر دارند که آمار و ارقام نشان می دهد در چهار دیداری که صنعت نفت میهمان بوده است هیچ امتیازی کسب نکرده است این در حالی است که تیم فولاد خوزستان 2 بار در زمین نفتی های آبادان به پیروزی رسیده است.

صنعت نفت آبادان و فولاد خوزستان تاکنون 9 بار به مصاف هم رفته ‌اند که سهم فولاد 6 برد، 2 تساوی و یک شکست بوده است همچنین یک دیدار بین 2 تیم با برتری زردپوشان به پایان رسیده است. فولادی ها در مصاف با زردپوشان 19 گل به ثمر رسانده و هفت گل دریافت کرده اند و در سوی مقابل طلایی پوشان هفت گل به رقیب سرخپوش خود زده اند همچنین پرگل‌ ترین دیدار 2 تیم با برتری سه بر صفر به سود فولاد به پایان رسیده است.

در تاریخ مسابقات بین این 2 تیم خوزستانی داود دهقانی، علی بداوی، حسین کعبی، رضا نوروزی، آندره رینالدو، آرش افشین، بختیار رحمانی، حکیم نصاری، سامان سعید، لوسیانو پریرا، اسماعیل شریفات، ساسان انصاری و ایوب والی بازیکنانی بوده‌اند که در لیگ برتر با پیراهن فولاد به صنعت‌نفت گل زده‌اند و در سوی مقابل لطیف جنامی، داود سیدعباسی، علی‌رضا دغاغله، امید شریفی‌نسب، علی ممبینی، لئون پاچاچیان، مصطفی صبری، سجاد مشکل‌پور و سیامک سرلک گلزنان تیم نفت آبادان برابر فولاد خوزستان بوده‌اند.

لوسیانو پریرا مهاجم برزیلی 2 فصل قبل تیم فولاد خوزستان که سابقه گلزنی به تیم نفت آبادان را در کارنامه دارد، این بار با پیراهن صنعت‌ نفت در برابر فولاد به میدان خواهد رفت تا شانس خود را برای گلزنی به تیم سابقش امتحان کند. در آن سوی میدان نیز ایوب والی و آرش افشین بازیکنان حال حاضر فولاد خوزستان سابقه گل زدن به زردپوشان را دارند.

در ادامه رقابت های این هفته لیگ برتر تیم استقلال خوزستان در حالی از تیم سپیدرود پذیرایی خواهد کرد که هفته گذشته در یک بازی عجیب و در کمال ناباوری شش گل از تیم ذوب آهن دریافت کرد تا بدترین باخت تاریخ تیم های خوزستانی در لیگ برتر را رقم بزند و از سوی دیگر اعتراض هواداران این تیم را درپی داشته باشد.

آبی های خوزستان که همچون فصل گذشته بر سر مسائل مالی با مشکل مواجه هستند و هنوز امتیاز این تیم به متقاضی بخش خصوصی واگذار نشده است در حال حاضر با پنج امتیاز در رتبه های انتهایی جدول جای دارند اما در سوی مقابل تیم سپیدرود رشت نیز که در هفته قبل زردپوشان آبادانی را در خانه مغلوب کرد اکنون با کسب هفت امتیاز در مکان دهم جدول جای گرفته است.

استقلالی های خوزستان از شش بازی گذشته خود تاکنون یک برد، سه باخت و 2 تساوی بدست آورده اند اما سرخ پوشان سپیدرودی نیز از دیدارهای قبلی خود 2 برد، یک تساوی و سه باخت کسب کرده اند. تیم سپیدرود اولین سال حضور خود را در لیگ برتر تجربه می کنند در حالی که آبی های خوزستان پنجمین فصل حضورشان در لیگ است و سابقه یک دوره قهرمانی در این رقابت ها را دارند.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته هفتم به شرح ذیل است:

پنج شنبه 30 شهریورماه:
استقلال خوزستان – سپیدرود رشت (ساعت 20:00 ورزشگاه غدیر اهواز)

جمعه 31 شهریورماه:
صنعت نفت آبادان – فولاد خوزستان ( ساعت 20:00 ورزشگاه تختی آبادان)
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار