تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۱۵۳۱۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استقرار سه فروند موشک دوربرد و میانبرددر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول
سه فروند موشک میانبرد و دوربرد اهدایی از سوی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول به نمایش گذاشته شد
سه فروند موشک میانبرد و دوربرد اهدایی از سوی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول به نمایش گذاشته شد.


جانشین مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول روز دوشنبه گفت: انتقال موشک های دوربرد به مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول در پی اعلام موافقت سردار حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آئین بزرگداشت چهارم خرداد - روز مقاومت و پایداری - روز دزفول صورت گرفته است.

محمدرضا صفارپور با بیان اینکه سه فروند از این موشک ها به دزفول منتقل شده و 2 فروند دیگر نیز در آینده نزدیک به این مرکز منتقل خواهند شد افزود: از پنج فروند موشک اهدایی یکی از نوع ' فراگ ' 9 متری است که در دوران جنگ تحمیلی، با نمونه هایی از این موشک دزفول هدف قرار می گرفت.


وی اظهارکرد: سه موشک اهدایی از نوع میانبرد زلزال 12 متری و تندر هستند که هم اکنون از سوی مهندسان و کارشناسان هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال نصب و استقرار در در محوطه مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول بوده و استقرار این موشک ها تا پایان هفته ادامه دارد.

صفارپور ادامه داد:2 موشک دوربرد و میانبرد شهاب و سجیل نیز به محض نصب سکو به دزفول منتقل و در این مرکز فرهنگی مستقر خواهند شد.

وی توان موشکی جمهوری اسلامی ایران را عامل بازدارندگی و حمایت از امنیت ملی دانست و گفت: استقرار این موشک ها در موزه دفاع مقدس دزفول نماد توانمندی ایران از تمامیت ارضی است.

وی ادامه داد: تجهیزاتی که در موزه دفاع مقدس دزفول مستقر شده اند تجهیزات سنگین مربوط به دوران دفاع مقدس هستند که برخی از آنها غنایم جنگی هستند.


مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول به مساحت 18 هزار متر مربع و سه هزار متر مربع فضای مسقف دارای تالار و مجموعه های دیداری و گنجینه ها، کتابخانه تخصصی و سالن آمفی تئاتر است.

در این مرکز فرهنگی مجموعه ای از آثار و خاطرات شهدا ، آثار و اسناد دفاع مقدس و نیز خاطرات دفاع مقدس رزمندگان مستندسازی شده و نگهداری می شود.

مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول که حدود 15 سال از آغاز عملیات ساخت و تجهیز آن می گذرد همچنان برای تکمیل نهایی و تجهیز نیازمند اعتبار است.

شهر دزفول در هشت جنگ تحمیلی مورد اصابت 176 موشک دوربرد فراگ و اسکاد بی قرار گرفت؛ هواپیماهای دشمن 489 بمب و راکت بر سر مردم بی دفاع شهر دزفول فرو ریختند و پنجهزار و 821 گلوله توپ به نقاط مختلف این شهر اصابت کرد.

در این هشت سال 19 هزار و 500 واحد مسکونی، تجاری ، آموزشی و مذهبی بین 20 تا 100 درصد در دزفول خسارت دید.

مردم دزفول در هشت سال جنگ نابرابر 2 هزار و 600 شهید ، 400 جانباز ، 452 آزاده و 147 جاویدالاثر تقدیم کردند.

به پاس ایستادگی مردم دزفول در هشت جنگ تحمیلی این شهر به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی نامگذاری شد. چهارم خرداد در تقویم رسمی کشور روز مقاومت و پایداری - روز دزفول نامگذاری شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار