تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۱۵۳۲۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فاجعه!
ایران 53 در آبادان تاکسی شد!
در آبادان خودرویی با پلاک ایران 53 مجوز تاکسیرانی گرفت
در حالی که امنیت و رفاه شهروندان باید اولویت نخست ناوگان عمومی و حمل و نقل درون شهری باشد، سازمان تاکسیرانی آبادان بدون توجه به ضوابط و قوانین، تنها در مقابل اخذ وجه اشتراک، مجوز لازم برای اعطای خط تاکسی را به هر مالک خودرویی اعطا می‌کند.

خبرنگار فارس در آبادان شب گذشته با خودرو پرایدی با کد پلاک «ایران 53» مواجه شد که مربوط به استان اصفهان می‌شود، فارغ از اینکه راننده تاکسی ساکن کدام منطقه و بومی کدام شهر است، این موضوع به سایر رانندگان از سایر شهرها این اجازه را می‌دهد تا در آشفته بازار تاکسیرانی آبادان خود را در ناوگان شهری این شهرستان که به بی‌نظمی و عدم سازماندهی مشهور است، جا دهند.

این در حالی‌ست که شهرداری کلانشهر تهران روز گذشته اعلام کرد خودروهایی که با  شماره‌ای غیر از کد پلاک تهران بزرگ، اقدام به مسافر‌کشی در پایتخت کنند، خودرو آنها توقیف و بر روی این قبیل اتومبیل‌ها اعمال قانون خواهد شد.

امیدواریم شهرداری آبادان و سازمان تاکسیرانی این شهر، پاسخ قانع کننده‌ای برای این موضوع داشته باشند.

خودروهای بسیاری از شهرهای اطراف آبادان روزانه در این شهر مشغول به مسافرکشی بوده که بعضا امنیت برخی شهروندان از جمله اقشار آسیب‌پذیر همچون بانوان و کودکان را مختل کرده و باعث شده تا نوعی بی‌اعتمادی متوجه سایر فعالان بومی در این عرصه اعم از تاکسی و خودروهای مسافرکش شخصی شود.

در برابر این قبیل معضلات تا کنون هیچ اقدامی از سوی نهادهای مرتبط با امر، از جمله فرمانداری ویژه، راهنمایی و رانندگی و تاکسیرانی آبادان صورت نگرفته است و این افراد خاطی همچنان آزادانه به فعالیت غیر قانونی خود در سطح شهر ادامه می‌دهند.  

ضمن اینکه انتقادات بسیاری به نحوه عملکرد تاکسی‌داران آبادان در شیوه خدمات‌دهی به مسافران و بی‌تفاوتی نسبت به توقف بیش از حد شهروندان در گرمای طاقت فرسای این شهرستان، سرویس‌های کاملا سفارشی و نرخ‌های به‌دور از انصاف، وارد است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار