تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۵۳۲۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای اولین بار در طول تاریخ ایران؛
۱۰۰ درصد نوآموزان در خوزستان جذب پیش دبستانی شدند
برای اولین بار در طول تاریخ ایران در خوزستان پیش دبستانی اجباری و ۱۰۰ درصد نوآموزان را جذب کردیم
۱۰۰ درصد نوآموزان در خوزستان جذب پیش دبستانی شدندمدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: برای اولین بار در طول تاریخ ایران در خوزستان پیش دبستانی اجباری و ۱۰۰ درصد نوآموزان را جذب کردیم.

محمد تقی زاده پیش از ظهر امروز در سالن شهید هاشمی استانداری در همایش بازگشایی مدارس اظهار کرد: بزرگترین رویداد تاریخی جامعه بشریت همزمان و همزاد با بعثت نبی اکرم (ص) است که خداوند سبحان پیامبر را امر به خواندن می کند و دین اسلام تنها دینی است که با خواندن و علم آموزی آغاز می شود.

وی با بیان اینکه هیچ تغییر و تحولی در جامعه رخ نمی دهد مگر اینکه آموزش و پرورش دچار تحول شود، تاکید کرد: باید به خوبی بدانیم که فرزند و دانش آموز امروزی سرزمین ما به چه هویتی نیاز دارد؛ اگر تمام نتیجه آموزش و پرورش و ۱۲ سال خواندن، تعلیم و تربیت فرزند این سرزمین فقط کسب ساده ترین مهارت های زندگی اجتماعی باشد (متصل به فرهنگ دینی و ملی) آن وقت تعلیم و تربیت مسیر واقعی خود را پیدا می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: چند روز بیشتر به بازگشایی مدارس باقی نمانده و هدف در این چند روز تمیزکاری نیست؛ به دنبال این اقدامات تکراری نیستیم و به نظر می آید بهترین کاری که باید انجام شود، همین کاری است که طی چهار سال اخیر انجام دادیم و آن هم تدوین یک برنامه برای توسعه آموزش و پرورش استان بود.

تقی زاده بیان کرد: اینقدر بیکار نیستیم که مرتب در مجامع مختلف حضور پیدا کرده و حرف های کلی و تکراری را طرح کنیم. ما یک برنامه برای توسعه آموزش و پرورش استان تدوین کردیم و باید به دنبال اجرایی شدن آن باشیم.

وی با اشاره به تعیین۲۰ اولویت در برنامه توسعه آموزش و پرورش استان گفت: بزرگترین مصیبتی که می تواند در مسیر تعلیم و تربیت یک جامعه قرار بگیرد این است که  دانش آموزان را با دو شاخص امتحانات کشوری و کنکور بسنجند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: اولین اولویت خود را دوره پیش دبستانی تعیین کردیم چون بارنداز نهایی ما کنکور نیست؛ قطعا زمانی در کنکور موفق می شویم که در پیش دبستانی موفق شویم.

تقی زاده با اشاره به اینکه تنها با یک سال کار کردن در دوره پیش دبستانی رتبه این دوره را از ۱۸ به یک کشور ارتقا دادیم، ادامه داد: برای اولین بار در طول تاریخ ایران در خوزستان پیش دبستانی اجباری و ۱۰۰ درصد نوآموزان را جذب کردیم؛ هفت هزار نفر از فرزندان صاحب مدرک این استان نیز برای تدریس این دوره جذب شدند.

وی با اشاره به اینکه هفت هزار متقاضی خروج از استان در آموزش و پرورش داریم، اضافه کرد: بیشترین رشد و توسعه کنکور را در طی سه سال اخیر داشتیم و از رتبه ۲۷ به ۱۹ ارتقا پیدا کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: اگر آموزش و پرورش ناتوان و فقیر باشد در آینده نسلی فقیر و ضعیف را به جامعه تحویل می دهد؛ اگر به دنبال توسعه در هر زمینه ای هستیم باید در مرحله اول تغییر و تحول را در آموزش و پرورش محقق کنیم.

تقی زاده درخواست کرد: از همه مسئولان استانی تقاضا دارم تا پیش دبستانی، سوادآموزی، بهداشت، کنکور و تربیت بدنی یا همان زمین بازی کودکان را باید در استان خوزستان مورد توجه ویژه ای قرار داده و به عنوان اولویت بدانیم.

وی در پایان با تأکید بر لزوم توجه داشتن به ۲۰ اولویت آموزش و پرورش خبر داد: امسال در برخی از مناطق برای اولین بار قبولی پزشکی داشتیم و حتی در یکی از آموزشگاه ها به تنهایی۳۱ نفر قبولی رشته پزشکی داشتند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار