تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۵۳۲۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو مجمع نمایندگان خوزستان:
رئیس جمهور با دقت بیشتری وزیر پیشنهادی نیرو را انتخاب کند
رئیس جمهور با دقت بیشتری وزیر پیشنهادی نیرو را انتخاب کندعضو مجمع نمایندگان خوزستان گفت: رئیس جمهور با دقت بیشتری وزیر پیشنهادی نیرو را انتخاب کند.

علی گلمرادی با اشاره به موضوع تعیین کابینه جدید دولت دوازدهم اظهار داشت: آنچه که مطرح شده بود خیلی مورد تاکید و توجه تمامی نمایندگان بود و همه رایزنی‌هایی که با گزینه پیشنهادی انجام شد پیرامون محورهای اقتصادی، معیشتی و اشتغال بود.

وی افزود: یکی از مشکلات بسیار جدی که برای کشور از حساسیت خاصی برخوردار است و  بنده فکر می‌کنم قول و وعده‌‌هایی که همه گزینه‌ها دادند به سبب آنکه بتوانند رای بگیرند پیرامون این موضوعات مذکور بود.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که تمامی گزینه‌های وزارتخانه‌ها به جز گزینه وزارت نیرو، رأی اعتماد گرفتند و حد نصاب لازم را کسب کردند، گفت: مجمع نمایندگان خوزستان باتوجه به آنکه استان یک کارگاه تولیدی، اقتصادی و صنعتی برای کشور است با حساسیت بیشتری تأکید داشتند که نگاه گزینه‌های پیشنهادی در واقع متناسب با اقتصاد مقاومتی باشد؛ چراکه راه نجات کشور عملی کردن نسخه اقتصاد مقاومتی است.

اجرای اقتصاد مقاومتی راهگشای مشکلات اقتصادی، اشتغال و صنعت است

گلمرادی ادامه داد: اگر این نسخه را بتوانیم عملیاتی کنیم به جرأت همه مشکلات کشور در ابعاد اقتصادی، اشتغال و صنعت حل می‌شود و باید بپذیریم درصد بسیار جزئی از این شعارها محقق شده و اجرای آن به عهده دولت است و مجلس در این زمینه باید بر کارها نظارت و قانون‌گذاری کند.

وی با بیان این‌که در مسیر پیشرو اگر دولت دوازدهم به دنبال موفقیت و رضایتمندی باشد راهی جزء مسیر اقتصادی نخواهد داشت، عنوان کرد: قطار اقتصاد مقاومتی و ریل‌گذاری که در این مسیر تعریف شده، راه نجات دولت است و همه کابینه دولت باید همگرا و نگاه و هدف مشترک داشته باشند.

نتوانسته‌ایم در زمینه تولید و صادرات برق از ظرفیت‌ها استفاده کنیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به این‌که یکی از موضوعات مهم برای کشور، وزارت نیرو است، بیان کرد: مساله برق و آب کشور نیاز به توجه ویژه دارد و ایران کشوری است که در زمینه تولید و صادرات برق همچنین تأمین برق مورد نیاز برای توسعه صنعت از شرایط خوب و ممتاز بهره می‌برد اما امروزه در کشور در این زمینه نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های خوب کشور استفاده کنیم.

گلمرادی افزود: در زمینه انرژی‌های نو نظیر انرژی‌های خورشیدی و بادی ظرفیت‌های بسیاری داریم و می‌توانستیم این صنعت پاک را توسعه و تولید کننده انرژی‌های تجدیدپذیر و صادر کننده به کشورهای همسایه باشیم و از این محل عایدات بسیار خوبی برای کشور داشته باشیم اما متاسفانه حرفی برای گفتن نداریم.

وی با اشاره به این‌که امروزه در داخل کشور جنگ آب کاملا ملموس و مشهود است، اظهار داشت: براساس تحقیقات جهانی 50 سال آینده را برای جنگ آب پیش‌بینی کردند اما امروز در داخل کشور به علت بی‌برنامگی‌ها در دو دهه گذشته با مشکل مواجه هستیم.

کشاورزی کشور به دلیل کار غیرکارشناسی مورد تهدید جدی واقع شده است

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع‌‌های انتقال آب از یک نقطه به محلی دیگر، سدسازی و توزیع آب در کشور بیانگر بی‌برنامگی و کار غیرکارشناسی است که کشاورزی کشور نیز به سبب مشکلات آب مورد تهدید جدی واقع شده است.

گلمرادی با اشاره به این‌که بسیاری از شهروندان از وضعیت آب شرب به لحاظ کمیت و کیفیت نگران و گله‌مند هستند همچنین درباره ویژگی‌هایی که وزیر پیشنهادی نیرو باید داشته باشد، عنوان کرد: برای سکانداری وزارت نیرو باید فردی توانمند، خوش‌فکر، خلاق و با برنامه و کارآمد باشد؛ این وزیز پیشنهادی با پرهیز از سلایق شخصی و سیاسی باید به دنبال راهکارهای علمی و موثر برای نجات کشور از این مقوله‌ها باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: وزیر پیشنهادی دولت به دلیل عدم توانایی در اقناع نمایندگان مجلس نسبت به مشکلات موجود نتوانست رأی اعتماد را کسب کند؛ انتظار است که رئیس جمهور در این بخش با حساسیت، جدیت و دقت بیشتر فردی را معرفی کند که بتواند نگاه بزرگ و شناخت خوبی به ظرفیت‌ها و استعدادهای کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی وزارت نیرو باید توجه خاص به پیشرفت کشور داشته باشد و بداند بخش عمده‌ای از پیشرفت در مقوله نیرو شامل آب و برق نهفته است.

کابینه دولت دوازدهم متفاوت با دولت گذشته کار کند

گلمرادی عنوان کرد: ایران کشوری است که امروزه در بعد امنیتی به سبب زحمات و همت‌ها همراه با دلسوزی عزیزان در بخش‌های انتظامی، امنیتی و نظامی، فضای امن کشور برای فعالیت در ابعاد اقتصادی نظیر محیط زیست، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان ایجاد شده و مناسب است و مدیران اجرایی نیز آرامش خاطر دارند.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: با نگاهی به کشورهای همسایه می‌توان پی‌برد که ناامنی‌ها سبب شده سیستم اجرایی آنها با دغدغه و به دور از آرامش فکری فعالیت کنند بنابراین ارکان کشور باید تلاش و در رابطه با حل مشکلات به ویژه اشتغال با جدیت کار کنند و سرمایه‌های جوان که به هدر می‌روند و باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی می‌شوند با دقت و تلاش بیشتر پای کار باشیم.

وی با بیان این‌که مجلس شورای اسلامی در زمینه قانون‌گذاری و تصویب شرایط جهت تسهیل در اجرای امور آمادگی لازم را دارد اما عملیاتی کردن و تحقق اهداف برعهده دولت است، اظهار داشت: دولت باید پیش از گذشته تلاش و خارج از معمول کار کند؛ کابینه دولت دوازدهم متفاوت با دولت گذشته کار کند و خروجی دیگری را به همراه داشته باشند.

گلمرادی با  اشاره به این‌که کابینه دولت دوازدهم باید به صورت همه‌جانبه کار کند و کشور توانمندی‌های خاص خود را دارد که بایستی به خوبی بکار گرفته شوند، گفت: باید با پرهیز از گرایش‌های سیاسی براساس توانمندی افراد از آنها در تشکیلات اجرایی مورد استفاده قرار گیرد چراکه توانمندی دولت در میزان دارایی و توامندی افراد موجود است.

اعمال گرایش‌های سیاسی در توانمندی و تخصص‌ها مانعی در برابر ظرفیت‌های کشور

عضو کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: در هیچ زمان گرایش‌های سیاسی نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند و امروز حل این مسائل در هر حوزه باتوجه به توانمندی‌ها و تخصص افراد در آن بخش خواهد بود؛ پررنگی این مسائل در دو دهه اخیر سبب شده که نتوانیم از ظرفیت کشور استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که مردم حق و حقوق بسیار زیادی بر گردن دولتمردان، نمایندگان و مسئولان دارند و سزاوار نیست که سختی‌ها و مرارت‌ها را تحمل کنند، خاطرنشان کرد: مردم ما شایسته بهترین‌ها هستند و همه باید در جهت رضایتمندی مردم و براساس منویات رهبرمعظم انقلاب حرکت کنیم.

گلمرادی اظهار داشت: هرکسی در مسیر اقتصاد مقاومتی قدم برندارد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خیانت کرده است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار