تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۱۵۳۲۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشاور رئیس جمهور در خرمشهر عنوان کرد:
تدوین برنامه توسعه مناطق آزاد کشور
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در خرمشهر از تدوین برنامه توسعه سه تا پنج ساله برای مناطق آزاد کشور خبر داد
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در خرمشهر از تدوین برنامه توسعه سه تا پنج ساله برای مناطق آزاد کشور خبر داد.

مرتضی بانک در حاشیه بازدید از زیرساخت های مرز بین المللی شلمچه و جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از این سفر نخست تجدید پیمان با شهدا و خانواده های معظم شهدا همچنین رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود.

وی ادامه داد: همچنین در ادامه این سفر بازدید از پروژه‌ها و طرح های منطقه آزاد اروند است.

مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: خوشبختانه قرارگیری شهرهای آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند به بهبود وضعیت اقتصادی منطقه کمک می‌کند، البته به‌طور مشخص مناطق آزاد در جهت توسعه اقتصادی کشور، توسعه صادرات، ایجاد اشتغال پایدار، عمران و آبادانی همچنین جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تاسیس شده‌اند.

بانک عنوان کرد: در ابتدای سفر هستم در مقاطع مختلف این سفر از پروژه ها و طرح های درحال اجرا، وضعیت صنایع و امکاناتی که برای مردم منطقه ایجاد شده بازدید خواهیم کرد.

وی یادآور شد: خوشبختانه طرح های خوبی در بخش توسعه محلی به ویژه در روستاها و مناطق محروم منطقه انجام شده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور تاکید کرد: برنامه های توسعه مناطق آزاد به‌صورت سالانه تنظیم شده و بر اساس آن برنامه های سالانه مناطق آزاد اجرا می‌شود.

بانک ادامه داد: در حال فراهم آوردن مقدماتی هستیم که برنامه توسعه مناطق را به صورت سه ساله و پنج ساله داشته باشیم در نخستین جلسه‌ای که احتمالا روز شنبه برگزار می‌شود، مروری بر اقدامات مناطق خواهیم داشت تا با توجه به نظر مدیران مناطق و مدیران دبیرخانه این برنامه‌ها را تکمیل و ابلاغ کنیم.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به اینکه  این برنامه‌ها در جهت توسعه صادرات، جذب سرمایه‌گذاری، جذب منابع غیرمتکی بر تجارت و ایجاد اشتغال تدوین و ابلاغ می شوند، ابراز کرد: طبیعی است که در جهت توسعه گردشگری با استفاده از منابع طبیعی و امکانات بومی منطقه پیگیری می شود.

وی افزود: حرکت خوبی را در مناطق می بینم تلاش می‌کنیم این حرکت را ادامه بدهیم اما محور مهم برنامه های ما جذب مشارکت سرمایه گذاری داخلی و خارجی است، این امر محقق می شود به شرطی که در مناطق آزاد یک برنامه راهبردی و کامل داشته باشیم که این برنامه نیز در دست تهیه و تدوین است قطعا در تهیه این برنامه از مشاوران داخلی و خارجی نیز استفاده می‌کنیم.

بانک در پایان خاطرنشان کرد: باید برنامه دقیقی باشد تا سرمایه‌گذار بر اساس شفافیت آن برنامه برای سرمایه‌گذاری اعتماد کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار