تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۵۳۲۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر شورای عالی مناطق آزاد:
جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی و توسعه صادرات ٢ اولویت مناطق آزاد کشور است
جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی و توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی ٢ اولویت مهم مناطق آزاد کشور در چهار سال آینده است
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی و توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی ٢ اولویت مهم مناطق آزاد کشور در چهار سال آینده است.

مرتضی بانک روز چهارشنبه در گفت و با خبرنگاران در پایانه دریایی خلیج فارس خرمشهر افزود: در کنار این ٢ اولویت، استفاده از امکانات منطقه ای و بومی مناطق آزاد برای ایجاد اشتغال پایدار و رفاه مردم ساکن در مناطق آزاد به ویژه آبادان و خرمشهر که نقش مهمی در هشت سال دفاع نقدس داشته اند توسعه اشتغال هدف گذاری شده است.

وی اظهارکرد: مناطق آزاد کشور به ویژه منطقه آزاد اروند از ظرفیت های زیادی برای جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی و صادرات کالا برخوردارند و بر اساس برنامه چهار ساله استفاده از این ظرفیت های بکر به ویژه بخش گردشگری دریایی مورد نظر است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که روز چهارشنبه برای سفر یک روزه و بازدید از پروژه های عمرانی و زیر بنایی منطقه آزاد اروند به آبادان و خرمشهر سفر کرده گفت: هم اکنون در حال ارزیابی امکانات مناطق آزاد کشور برای رسیدن به اهداف توسعه ای آنها هستیم و به زودی با استفاده از مشاوره داخلی و خارجی برای به فعل رساندن این ظرفیت های مناطق آزاد اقدام خواهیم کرد.

بانک، به امکانات عظیم شهرهای بندری آبادان و خرمشهر که در محدوده منطقه آزاد اروند قرار گرفته اند اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این منطقه از امکانات و ظرفیت های بی نظیری در بخش های صنعتی، بندری، پالایشگاهی، گردشگری، و دسترسی به آبهای بین المللی و کشتیرانی برخوردار است و باید برای ایجاد اشتغال پایدار جوانان این مناطق از سرمایه گذاری خارجی و داخلی استفاده شود.

وی با بیان اینکه شرایط برای جذب سرمایه گذاری خارجی پس از برجام فراهم شده ابراز امیدواری کرد در دولت دوازدهم شاهد جهش در رسیدن اهداف مناطق آزاد که جذب سرمایه گذاری و صادرات کالا و ایجاد اشتغال است باشیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در ادامه با ادای احترام به شهدای والا مقام هشت سال دفاع مقدس و عزیزانی که در شهرهای آبادان و خرمشهر به شهادت رسیدند ابراز امیدواری کرد این دو شهر با بهره مندی از مزایای منطقه آزاد به شهرهای توسعه یافته تبدیل شوند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ظهر چهارشنبه از نیروگاه سیکل ترکیبی ١٢٠٠ مگاواتی خرمشهر که نقش مهمی در پایداری برق جنوب خوزستان دارد دیدن کرد.

بخشی از برق تولیدی این نیروگاه به استان بصره عراق منتقل می شود تا شهرهای جنوبی عراق از برق ارسالی از این نیروگاه بهره مند شوند.

مرتضی بانک دییر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور صبح چهارشنبه به منظور بازدید و ارزیابی طرح های در دست اجرای منطقه آزاد اروند وارد آبادان شد و در فرودگاه بین المللی آیت ا... جمی این شهر مورد استقبال مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند و مقامات محلی قرار گرفت.

بانک در این سفر یک روزه قرار است چند پروژه عمرانی و زیربنایی در منطقه آزاد اروند را افتتاح یا کلنگ زنی کند.

منطقه آزاد اروند در بهمن ماه ١٣٨٤ پس از تصویب تعیین محدوده آن در هیات دولت کار اجرایی خود را در محدوده بالغ بر ١٧ هزار و ٥٠٠ هکتار شروع کرد ولی در سفر دکتر روحانی در دی سال ١٣٩٢ به بیش از 2 برابر افزایش یافت.

شهرهای ابادان و خرمشهر جزیره مینو و بخش هایی از کرانه شرقی اروند رود در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار