تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۵۳۳۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش‌بینی عبور بیش از ۱.۵ میلیون زائر اربعین از مرزهای چذابه و شلمچه
سال گذشته در مجموعه شلمچه و چذابه میزبان حدود یک میلیون نفر بودیم و ممکن است امسال بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از این مرزها به کشور عراق بروند و باید در این زمینه آمادگی لازم را داشته باشیم
معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با بیان اینکه میزبانی از مهمانان و زائران اربعین حسینی باید درخور شان آنها باشد، گفت: ستاد اربعین تنها مربوط به خوزستان نیست بلکه کنگره اربعین یک مساله ملی است.

قدرت‌الله دهقان در جلسه ستاد اربعین حسینی که روز چهارشنبه 29 شهریورماه در پایانه مرزی چذابه برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم امسال کنگره اربعین با توجه به فعالیت بخش‌های مختلف بهتر از سال گذشته برگزار شود زیرا تحولات در منطقه سرعت و شتاب عجیبی دارد.

وی افزود: درست و باشکوه برگزار شدن مراسم اربعین حسینی نقش این مراسم را بیش از پیش آشکار می‌کند و در این زمینه مسولیت اصلی بر عهده مسئولان است تا تلاش کنند و به بهترین شکل این مراسم را برگزار کنند.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان تصریح کرد: این حرکت عظیم را مردم خلق کرده‌اند و بنیان‌گذار آن نیز مردم بوده‌اند و مسئولان باید همپا و پشت سر مردم به ارائه خدمت بپردازند و با مردم همراهی کنند تا کنگره عظیم اربعین به خوبی برگزار شود.

دهقان عنوان کرد: ستاد اربعین تنها مربوط به خوزستان نیست بلکه کنگره اربعین یک مساله ملی است و ما با نگاه ملی به ستاد اربعین حسینی خوزستان نگاه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امروز باید نسبت به گذشته تغییرات مثبتی داشته باشیم، گفت: سال گذشته در مجموعه شلمچه و چذابه میزبان حدود یک میلیون نفر بودیم و ممکن است امسال بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از این مرزها به کشور عراق بروند و باید در این زمینه آمادگی لازم را داشته باشیم.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان اظهار کرد: میزبانی از مهمانان و زائران اربعین حسینی باید در خور شان آنها باشد و اشکالات باید در بحث میزبانی از مهمان‌ها به کمترین میزان برسد.

دهقان عنوان کرد: امسال نباید شاهد ایجاد ترافیک از سوی خودروهای خدمات‌رسان در جاده‌های منتهی به مرز چذابه باشیم. در این زمینه شبانه‌روز وقت گذاشته می شود تا مشکلات هر سال نسبت به سال قبل از آن کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: در سال 92، برای جمعیت 15 تا 16 هزار نفری برنامه‌ریزی و سازماندهی لازم انجام نگرفته بود و آنها در مرز چذابه با مشکلات فراوانی مواجه بودند اما سال گذشته شاهد تردد 680 هزار نفر از زائران از مرز چذابه بودیم.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: با اجرای طرح جامع در مرز چذابه هر چیزی در جای خود قرار خواهد گرفت و هزینه‌هایی که صرف می‌شود در سال‌های آینده نیز می‌توان از آن بهره برد.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: اربعین حسینی
:
:
:
آخرین اخبار