تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۵۳۳۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در اهواز:
خوزستان جایگاه‌ویژه در منظومه ساختارهای‌قرآنی کشور دارد
فعالیت‌های قرآنی در خوزستان جایگاه ویژه‌ای را در منظومه ساختارهای قرآنی کشور برای این استان ایجاد کرده است
خوزستان جایگاه ویژه در منظومه ساختارهای قرآنی کشور داردمدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با بیان اینکه بالغ بر۴ هزار موسسه قرآنی در کشور وجود دارد گفت: فعالیت‌های قرآنی در خوزستان جایگاه ویژه‌ای را در منظومه ساختارهای قرآنی کشور برای این استان ایجاد کرده است.

حسن محمدی در نشست با موسسات برتر قرآنی خوزستان اظهار داشت: نام خوزستان با مقاومت، ایثار، فداکاری و شهادت درهم‌تنیده شده و همیشه در کنار نام دفاع مقدس و شهادت، نام استان مقاوم خوزستان یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه خوزستان در حوزه‌های قرآنی استان شاخص و فعالی است، افزود: خوزستان دارای اساتید برجسته و فاخر در زمینه قرآن، آموزش‌های قرآنی، ارتحال و تواشیح  بوده که این فعالیت‌ها جایگاه ویژه‌ای را در منظومه ساختارهای قرآنی کشور برای خوزستان ایجاد کرده است.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور گفت: چالش‌هایی که علیه مبانی و مفاهیم قرآنی از طرق مختلف از جمله جریان‌های انحرافی وهابیت در استان خوزستان به وجود آمده‌اند به دنبال ضربه زدن به فرهنگ ناب قرآن و عترت هستند.

وی با اشاره جریان‌های انحرافی وهابیت عنوان کرد: ضربه زدن به فرهنگ ناب قرآن و عترت قابل پیش‌بینی است به دلیل اینکه هر استانی که در حوزه قرآنی فعالیت بیشتری داشته باشد دشمن نیز سرمایه‌گذاری بیشتری برای ضربه زدن می‌کند.

موسسات قرآنی بزرگترین شبکه مدنی ساختارمند در حوزه فرهنگ هستند

محمدی بیان کرد: موسسات قرآنی ظرفیت بسیار بی‌بدیلی را در کشور ایجاد کردند و اکنون بالغ بر 4 هزار موسسه قرآن و عترت از طریق سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت ارشاد ثبت شدند و مدعی هستیم بزرگترین شبکه مدنی ساختارمند در حوزه فرهنگ را موسسات قرآنی تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی ظرفیت اعزام نیرو برای ترویج فرهنگ قرآنی به تمام نقاط را ندارند، تاکید کرد: ترویج مسائل فرهنگی جز از طریق موسسات و نهادهای مردمی امکان‌پذیر نیست بنابراین موسسات قرآنی باید مورد حمایت قرار گیرند و به عنوان بازوی اجرایی سیاست‌های فرهنگی نظام، کارکرد واقعی خود را لحاظ کنند.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با بیان اینکه ما از توسعه نهادهای مردمی غفلت کردیم، ادامه داد: ماهیت امر به معروف و نهی از منکر این است که مردم در جهت ترویج فرهنگ دینی به آحاد مردم، تلاش کنند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "کاری که قرآنی‌ها در کشور انجام می‌دهند یک کار راهبردی است"، تصریح کرد: نگاه برخی مسئولان به بحث حمایت از موسسات مردم نهاد ضعیف و سطح پایین است، مسئولان اگر حمایت نمی‌کنند حداقل بستر قانون‌گذاری را تسهیل کنند.

نسل جدید را دریابیم

محمدی با بیان اینکه هدف اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت هدایت تصمیمات به سمت منافع موسسات است، خاطر نشان کرد: در کمیته تخصیص اعتبارات قرآنی، امسال برخلاف‌های سال‌های گذشته سهم موسسات قرآنی را از 4 درصد کل اعتبارات قرآنی به 50 درصد اعتبارات قرآنی کشور افزایش دادیم.

وی افزود: درسال 93 از 98 میلیارد تومان اعتبارات اختصاص یافته به برنامه‌های قرآنی سهم موسسات قرآنی 4 میلیارد تومان بود اما در سال 94 و 95 اعتبارات صفر شدند.
مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با بیان اینکه امسال 100 میلیارد تومان به موسسات قرآنی اختصاص یافت اما تاکنون اعتباری ابلاغ نشده است،تصریح کرد: نسل فعلی و قبلی را در زمینه آموزش‌های قرآنی از دست دادیم بنابراین باید نسل جدید را دریابیم تا سال‌های بعد شاهد ترویج بهتر فرهنگ قرآنی باشیم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار