تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۳۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان:
هیات‌های عزاداری با گشت‌های انتظامی و امدادی همکاری کنند
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: هیات‌های عزاداری با گشت‌های انتظامی و امدادی همکاری د اشته باشند
خوزنیوز: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: هیات‌های عزاداری با گشت‌های انتظامی و امدادی همکاری د اشته باشند.

به گزارش خوزنیوز و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی قاسم‌پور در همایش مسئولان هیات‌های مذهبی شهرستان اهواز که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: در آستانه فرارسیدن ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر از هم اکنون شاهد بر افراشته شدن پرچم‌های سیاه در نقاط مختلف شهر بوده و مردم خود برای عزاداری در قالب دسته‌جات مذهبی آماده می‌کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به روند رو به رشد و توسعه هیات‌های مذهبی تلاش بر این است که این دسته‌جات و هیات‌های مذهبی توسط سامانه طوبی در سازمان تبلیغات اسلامی ساماندهی و مجوزدار شوند.

سرهنگ قاسم‌پور در ادامه به نقش همیاران محرم در انضباط بخشی هیات‌های عزاداری اشاره کرد و گفت: همیاران محرم با همکاری کلانتری‌های محل، در طول برگزاری مراسم می‌توانند نقش بسیار مهمی را در حفظ نظم و روان‌سازی ترافیک بر عهده داشته باشند.

وی با تاکید بر همکاری هیات‌ها با گشت‌های سواره و پیاده انتظامی و خودروهای امدادی در سطح محلات، خیابان‌ها و معابر ، تصریح کرد: در مناطقی که علاوه بر مساجد و تکایا اهالی اقدام به نصب داربست به منظور برپایی هیات عزاداری می نمایند ، دقت شود محلی در نظر گرفته شود که در وضعیت انتظامی و عبور و مرور افراد و خودروها اخلال ایجاد نکرده و مزاحمتی برای شهروندان نداشته باشد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان با تاکید بر جلوگیری از انجام کارهای دور از شان و منزلت مذهبی در هیات‌ها و دسته‌جات مذهبی تصریح کرد: شایسته است همه دسته‌جات و هیات‌های مذهبی به قوانین و مقررات احترام گذاشته و در هرچه بهتر برگزار شدن مراسمات ماه محرم پلیس را یاری کنند.
:
:
:
آخرین اخبار