تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۵۳۳۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سقف کاذب یکی از اتاق‌های بیمارستان رازی اهواز فرو ریخت
این حادثه روز گذشته ( چهارشنبه ) بر اثر ریزش سقف کاذب یکی از اتاق‌های این بیمارستان رخ داده و در پی آن سایر بیماران بستری در این اتاق به سایر بخش‌ها منتقل شدند
به گفته تعدادی از بیماران بستری در بیمارستان رازی اهواز ،‌ 'بر اثر ریزش سقف کاذب یکی از اتاق های این بیمارستان یک بیمار مصدوم شده است'.

تعدادی از بیماران بستری در بیمارستان رازی اهواز ظهر پنجشنبه در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشتند: این حادثه روز گذشته ( چهارشنبه ) بر اثر ریزش سقف کاذب یکی از اتاق‌های این بیمارستان رخ داده و در پی آن سایر بیماران بستری در این اتاق به سایر بخش‌ها منتقل شدند.

همراه یک بیمار بستری در این بیمارستان اظهار کرد: صبح روز چهارشنبه بخشی از سقف سرویس بهداشتی و یکی از اتاق های 6 تخته بخش جراحی زنان در طبقه اول بیمارستان رازی ریزش کرد.

وی افزود: در این حادثه ، همسر اینجانب که در این بخش بستری بود به خاطر ریزش بخشی از سقف سرویس بهداشتی دچار آسیب از ناحیه پا شد.

رییس مرکز آموزشی درمانی بیمارستان رازی اهواز نیز در خصوص این حادثه گفت:سقف اتاق‌های این بخش مدل طاق ضربی قدیمی است که با آجر ساخته شده و زیر طاق ضربی از گذشته حصیرهایی چسبانده شده که بعدها سقف کاذب را به این حصیرها متصل کرده اند.

فرهاد سلطانی بیان کرد:طبق گزارش دریافتی در این اتفاق سقف ریزش نکرده بلکه حصیر زیر سقف کاذب کنده ‌شده و به سقف کاذب برخورد می کند ضمن اینکه تنها گوشه‎ای از سقف کاذب اتاق بیمار شل می‌شود و در پی آن حصیر سقف و مقداری خاک فضای اتاق را پر می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ریزش سقف کاذب فقط در اتاق بیمار و اتاق آماده سازی دارو که مریضی در آن حضور نداشته رخ داده است توضیح داد: در این اتاق 6 تخته فقط 2 بیمار بستری بودند که یکی از بیماران در هنگام حادثه بیرون از اتاق بوده است.

رییس مرکز آموزشی درمانی بیمارستان رازی اهواز تاکید کرد: همچنین سقف سرویس بهداشتی این بخش ریزشی نداشته است.

وی درباره عکس‌های منتشر شده از بیماری که در اتاق بوده و پای وی دچار آسیب شده اظهار کرد: بیماری که هنگام ریزش سقف کاذب در اتاق حضور داشته توسط پزشک متخصص ارتوپد معاینه شده و هیچ گونه شکستگی در اعضای بدن او دیده نشد و بیمار تنها دچار خراش‌های سطحی شده است که مشکل خاصی از نظر پزشکی ایجاد نمی‌کند.

وی در پاسخ به اینکه چرا این حادثه به همراه بیمار اطلاع داده نشده است گفت:این حادثه می بایست بلافاصله به همراه بیمار اطلاع داده می شد و عدم اطلاع رسانی فوری احتمالا به دلیل مشغله کاری کارکنان بوده است.

وی بیان کرد:در پی این حادثه مسئولان دفتر فنی و واحد مهندسی دانشگاه جندی شاپور به بیمارستان رازی مراجعه کرده و هم اکنون مشغول کاراند و احتمالا تا 2 روز آینده بخش به حالت عادی باز می‌گردد همچنین به خاطر رفت و آمد کارگرها و تعمیر سقف ، برای رعایت مسائل بهداشتی، بیماران همه اتاق‌های این بخش تخلیه و به سایر بخش‌های بیمارستان منتقل شده‌اند.

رییس مرکز آموزشی درمانی بیمارستان رازی اهواز گفت: قرار است سقف کاذب قدیمی به طور کامل برداشته شده و سقف جدید نصب شود.

سال 1317 عملیات ساختمانی بیمارستان رازی در اهواز آغاز شد این بیمارستان درسال 1357 زیرنظر وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت و در سال 1373 تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی درآمد.

در حال حاضر این بیمارستان دارای 220 تخت فعال و شامل بخش های جراحی عمومی، ارتوپدی 1 و 2، داخلی، عفونی، زنان و زایمان، نوزادان،CCU ، ICU، بخش اورژانس، اطاق عمل، فیزیوتراپی، رادیولوژی، آزمایشگاه، دیالیز، اکوکاردیوگرافی و درمانگاههای تخصصی ویزیت بیماران است.

مرکز آموزشی درمانی رازی در خیابان فلسطین اهواز واقع است.
:
:
:
آخرین اخبار