تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۱۵۳۳۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از ٢ ناحیه و ٢ شهرک صنعتی در اندیمشک:
ثبت نام ٢۵ هزار و ٢٢۰ واحد تولیدی در سامانه بهین یاب
خوزنیوز: معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از ناحیه صنعتی دوکوهه و غفوریان و شهرکهای صنعتی شماره ۱ و ٢ اندیمشک بازدید نمود و در نشست با صنعت گران از ثبت نام ٢۵ هزار و ٢٢۰ واحد صنعتی در سامانه بهین یاب خبر داد.

به گزارش خوزنیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان، "علی یزدانی بر اختصاص تسهیلات طرح رونق تولید به کلیه واحدهای تولیدی ثبت نام نموده در سامانه ی بهین یاب به شرط برخورداری از بازار تقاضای تولیدات آنان، تأکید نمود و گفت: این تسهیلات اثربخشی خاص خود را دارند و می توانند به رونق تولید و توسعه صنعتی کمک کنند.

وی با تصریح بر لزوم نوسازی و بهسازی زیرساخت های عمرانی یادآور شد: بخشی از منابع مالی، داخلی و بخشی دیگر ملی- استانی می باشد که در بخش استانی، با نظر مساعد استاندار، فرماندار اندیمشک بعنوان نماینده دولت می تواند درصدی از منابع عمرانی تخصیص یافته به شهرستان را در قالب کمک های فنی- اعتباری در مسیر تحرک و تحول نواحی و شهرکهای صنعتی هدایت نماید.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران افزود: مدیران واحدهای تولیدی که تعهدات ارزی دارند با مدیریت برنامه ریزی و اولویت بندی باید از فرصت موجود بهره مند شده و به تعهدات خود ظرف مدت تعیین شده به همان نرخ روز مبدأ عمل نمایند در غیر این صورت، باید با قیمت روز ارز بدهی خود را پرداخت نمایند.

یزدانی مهم ترین مشکل صنایع کوچک را عدم توجه به بهره وری در کیفیت اعلام و بیان کرد: رمز موفقیت برنامه ریزی از نخستین روز راه اندازی خط تولید برای یافتن بازار فروش محصولات تولیدی در داخل و خارج از کشور است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: عملیات احداث تصفیه خانه فاضلاب صنعتی در شهرک صنعتی شماره ۱ اندیمشک با اعتبار ٣۰ میلیارد ریال و ظرفیت تصفیه ٣۰۰ مترمکعب در شبانه روز اجرایی خواهد شد، همچنین احداث ساختمان اداری و ایستگاه آتش نشانی در این شهرک نیز در دستور کار قرار دارد و در مجموع ۴۰ میلیارد ریال در سال جاری به شهرکها و نواحی صنعتی اندیمشک اختصاص خواهد یافت زیرا این مراکز نبض تولید و صنعت کشور به شمار می روند.

یزدانی کلینیک صنعت استان خوزستان را دارای ظرفیت های ویژه ای دانست و عنوان کرد: واحدهای تولیدی از توانمندی ها و قابلیت های اساتید و صاحب نظران حوزه صنعت و اقتصاد که در این کلینیک عضو هستند به منظور مرتفع نمودن موانع تولید و توسعه صنعتی با روش های گوناگون اعم از انجام مطالعات پژوهشی که ۵۰ درصد هزینه آن تقبل می گردد یا مدیریت مصرف انرژی و سایر موارد بهره مند شوند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در رابطه با فسخ قراردادهای واگذاری زمین که به بهره برداری نرسیده اند گفت: زمین صنعتی برای تولید و اشتغال به تولیدکنندگان واگذار می شود و به طور مثال اگر یک زمین پس از گذشت سالیان متمادی به بهره برداری نرسد و فقط دیوارکشی شود، استفاده بهینه از منابع مالی نیست بلکه نخستین اقدام باید راه اندازی خط تولید و بهره برداری باشد پس از آن دیوارکشی و احداث سایت اداری انجام شود.

در ادامه، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان تاکید کرد: نه تنها در خوزستان بلکه در سراسر کشور هیچ واحدی وجود ندارد که به دلیل مشکلات زیرساختی در روند تولید آن وقفه ای ایجاد شده باشد.

اخلاق محمدیان گفت: بازدیدهای دوره ای و منظم مهندس یزدانی حاکی از حساسیت ویژه ایشان نسبت به امر تولید و اشتغال و مرتفع نمودن موانع تولید می باشد.   

یادآور می شود مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در سفر یک روزه خود به خوزستان از شهرکها و نواحی صنعتی اندیمشک، گتوند، شوشتر و مسجدسلیمان بازدید نمود.
:
:
:
آخرین اخبار