تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۱۵۳۳۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشاور رییس جمهور افتتاح کرد:
سالن عمومی ترمینال فرودگاه آیت الله جمی آبادان افتتاح شد
خوزنیوز: مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که روز گذشته به منظور بازدید و افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه عمرانی وارد منطقه آزاد اروند شده بود صبح امروز پنج شنبه 30 شهریور ماه با حضور مدیرعامل و هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند ، فرمانداران آبادان و خرمشهر و جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از ترمینال جدید فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان بازدید و سالن عمومی ترمینال این فرودگاه را افتتاح کرد.

به گزارش خوزنیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، موعود شمخانی ، معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند ، در حاشیه بازدید دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و افتتاح سالن عمومی ترمینال فرودگاه آبادان ، گفت : عملیات اجرای ساخت و ساز ترمینال جدید این فرودگاه با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت فرودگاه ها انجام می شود و تا کنون برای انتقال و بهسازی این سازه 12 میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه شده است.

وی افزود : برای تکمیل سیبیل این ترمینال حدود 20 میلیارد تومان توسط سازمان منطقه آزاد اروند و برای خرید تجهیزات هزینه ایی بالغ بر 20 میلیارد تومان برعهده شرکت فرودگاه ها می باشد.
وی اظهار داشت : تا کنون 19 پروژه متفاوت به صورت مشترک با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت فرودگاه های کشور و حوزه آبادان  انجام شده است.

شمخانی  ادامه داد : طبق فرمایش جناب دکتر زمانی اولین چکی که ایشان در بدو ورودشان به منطقه آزاد اروند امضاء کردند مربوط به خرید دستگاه آی ال اس ناوبری فرودگاه آبادان بوده است که لزوم خرید این دستگاه برای شرایط جوی آب و هوایی آبادان و خرمشهر دیده شده است.

وی با اشاره به روند ساخت این سازه گفت : حدود یک ماه عملیات ساخت این پروژه بدلیل بحث مشارکت آن متوقف شده که از ماه آینده مجدد عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد و می توانیم یک ترمینال 7300 متر مربعی داشته باشیم تا ترمینال قدیمی این فرودگاه که فرسوده است از رده خارج شود.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند در بخشی از سخنان خود با اشاره به افتتاح سالن عمومی ترمینال این فرودگاه توسط مشاور رئیس جمهور ، اظهار داشت : عملیات بهسازی و مرمت فضای داخلی این فرودگاه به منظور فراهم کردن محیطی مناسب برای مسافران، بهسازی سالن ترمینال در سه مرحله برنامه ریزی و اجرا شده است.

وی افزود : نخستین مرحله از این طرح شامل بهسازی و نوسازی اساسی سرویس های بهداشتی بود و درمراحل دوم و سوم نیز افزایش فضای در دسترس، رنگ آمیزی، ترمیم سقف و تغییر مبلمان و تجهیز سالن ترمینال بوده است.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند ، با اشاره به بهسازی و تغییر شرایط این فرودگاه ، ادامه داد : بهسازی و تغییر شرایط از ابتدای امسال در دو گام سالن ترمینال خارجی و ترانزیت داخلی آغاز شده بود که این عملیات با تغییر دیواره های سالن و تغییر نمای ظاهری، بهسازی، جانمایی نمازخانه ها و غیره انجام شد ، که این پروژه در سه مرحله شرایط ترمینال را به وضعیت مطلوب تر رساند.

بر اساس این گزارش فرودگاه بین‌المللی آبادان جزو اولین فرودگاه‌های ایران است که در سال ۱۳۲۰ توسط شرکت ملی نفت ایران  و به دلیل وجود پالایشگاه آبادان احداث شد و با رونق گرفتن آبادان و خرمشهر فرودگاه نیز توسعه یافت تا جایی که نخستین پروازهای خارجی از مهرآباد و سپس آبادان در نیمه دوم سال ۱۳۲۸ آغاز شد. در سال ۱۳۴۶ فرودگاه اصلی و فعلی آبادان در مساحتی حدود ۶۶/۳۷۲ هکتار ساخته و سه سال بعد از سوی شرکت ملی نفت ایران به سازمان هواپیمایی کشوری واگذار شد.

گفتنی است؛ هم اکنون بیش از 100 پرواز هفتگی در مسیر آبادان با همکاری شرکت های هواپیمایی آسمان، قشم ایر، ایران ایر تور، ایران ایر، کیش ایر، زاگرس، ایرعربیا و نفت انجام می شود و در مهر امسال شمار پروازهای هفتگی فرودگاه آبادان به بیش از 140 پرواز می رسد.
:
:
:
آخرین اخبار