تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۱۵۳۳۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای بیش از50 برنامه در هفته دفاع مقدس در دزفول
بیش از 50 برنامه از سوی حوزه مقاومت بسیج این شهرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس اجرا می شود
جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج دزفول گفت: بیش از 50 برنامه از سوی حوزه مقاومت بسیج این شهرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس اجرا می شود.

علی گل‌آرا روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران افزود:اجرای این برنامه های متنوع فرهنگی ، ورزشی،هنری ، خدماتی و اجتماعی با رویکرد بزرگداشت ایستادگی و مقاومت مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس با برگزاری آئین رژه نیروهای مسلح در صبح روز جمعه آغاز می شود.

وی برگزاری همایش شعر و عکس دفاع مقدس ،گردهمایی سران طوایف و عشایر ، افتتاح نمادهای دفاع مقدس در میادین اصلی شهر و نواختن زنگ مقاومت در مدارس را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد و گفت:رونمایی از نمایشگاه دفاع مقدس و نمایشگاه دست آوردهای موشکی از دیگر برنامه های مهم این هفته در دزفول است.

گل آرا اعزام راویان هشت سال دفاع مقدس به مساجد ، مدارس و اداره ها ،گردهمایی و تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس و همایش نقش خانواده در دفاع مقدس و نیز برگزاری یادواره شهدا را به عنوان دیگر برنامه های شاخص هفته دفاع مقدس در دزفول برشمرد.

شهر دزفول در هشت سال جنگ تحمیلی مورد اصابت 176 موشک دوربرد فراگ و اسکاد بی قرار گرفت؛ هواپیماهای دشمن 489 بمب و راکت بر سر مردم بی دفاع شهر دزفول فرو ریختند و پنجهزار و 821 گلوله توپ به نقاط مختلف این شهر اصابت کرد.

در این هشت سال 19 هزار و 500 واحد مسکونی، تجاری ، آموزشی و مذهبی بین 20 تا 100 درصد در دزفول خسارت دید.

مردم دزفول در هشت سال جنگ نابرابر 2 هزار و 600 شهید ، 400 جانباز ، 452 آزاده و 147 جاویدالاثر تقدیم کردند.

به پاس ایستادگی مردم دزفول در هشت جنگ تحمیلی این شهر به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی نامگذاری شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار